maandag 22 oktober 2012

hutspot pompoen champignons

Het is lang geleden dat ik het gegeten heb.
En de temperaturen buiten neigen wellicht nog naar salades.
Maar ik had opeens zo'n trek in hutspot pompoen.

ik haalde dit recept ooit uit een supermarktkrantje, maar paste het wat aan.
ik gebruik gewone uien ipv rode
en gewone aardappelen ipv kriel
en een klontje boter ipv umer.
smaakt net zo goed en is een stuk goedkoper.
 verder gebruik ik meer ketjap dan aangegeven.


Ingredienten:
500 gr pompoen
250 gr rode ui en ringen
750gr geschilde krielaardappeltjes
zout
1 dl umer
1/2 el mosterd
3 el fijngesneden peterselie
peper
250 gr champignons
1 el olie
1 el ketjap


Bereiding:
maak de pompoen schoon en snijd het vruchtvlees in stukjes
kook de pompoen met de uiringen en de krielaardappelen in water met wat zout in ca 15 min. gaar
schep er de umer, mosterd, peterselie en peper door

snijd de champignons in dunne plakjes
verhit d1 el olie in een anti-aanbakpan en bak de champignons kort
blus af met de ketjap
verdeel de champignons over de hutspot.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten