zondag 11 november 2012

Sint Maarten

Hier in Brabant kennen ze Sint Maarten niet zo, maar waar ik opgroeide was het op 11 november vanaf een uur of 6 een drukte van belang op straat.
Vaak stond er een straffe wind waardoor onze lampionnen steeds langer werden.
In die tijd hadden de lampionnetjes nog echt kaarsjes en menig lampion ging onderweg in vlammen op.
Maar dat mocht de pret niet drukken.
We waren nog dagen schor van het zingen en aten weken lang te veel snoep van inferieure kwaliteit.
In die tijd maakte niemand zich daar nog druk over.
Vanavond zal het hier stil zijn in het dorp, maar in mijn hoofd hoor ik de kinderen zingen.


2 opmerkingen:

  1. Heb je deze gezien: http://de-gulle-aarde.blogspot.nl/2012/11/mientje-gaat-sint-maarten-lopen.html? Ik ga 'm zéker maken - vind het zo'n moppie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze is leuk
    die lantarentjes heb ik wel
    die flesjes drink ik nooit

    die brood enveloppe op haar site vind ik ook wel slim

    BeantwoordenVerwijderen