maandag 25 februari 2013

colportage omdraaien

Vind ik zo leuk he.

Paar jaar geleden had ik eens een man  aan de deur die me probeerde over te halen om over te stappen naar een andere energieleverancier.
Nou doe ik dat soort dingen nooit aan de deur, maar vind het altijd wel even leuk om te horen hoe zo iemand het aanpakt.
Deze man zag mijn jongste kat, en was even van zijn apropos.
" Oh", zuchtte hij: " zulke mooie ogen wil ik ook."
En voor ie het wist ging het gesprek een compleet andere kant op.
Na een minuut of tien vertrok ie met wijze raad voor zijn zere rug, en over zijn werkgever hebben we niet meer gesproken.

Vandaag gebeurde het weer eens.
Ik werd gebeld door iemand van mijn internet en kabelleverancier die probeerde me een duurder abonnement met meer mogelijkheden aan te smeren.
Maar voor ie het wist hadden we een geanimeerd gesprek over mobiel telefoneren.
En uiteindelijk noteerde hij de naam van mijn  mobiele leverancier omdat die toch nog goedkoper bleek dan die van hem.
En hij gaf me groot gelijk dat ik geen uitgebreider abonnement nam bij zijn baas.

4 opmerkingen:

  1. Haha, dat zijn leuke dingen...

    Een vriendin van mij die heel erg van de kerk is probeert mensen altijd wat over Jezus te vertellen als ze wordt gebeld of als er bedrijven voor de deur staan... Maar ik vind jouw dingetje toch leuker ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik doe het niet expres ;-)
    Het overkomt me gewoon.

    Jaaaaaaaren geleden heb ik eens met open mond naar een jongen staan luisteren die me een megaduur abonnement bij een pannekoekenrestaurant probeerde te verkopen.
    Na een kwartier onderbrak ik hem, omdat ik het niet eerlijk vond hem nog langer aan het lijntje te houden, en zei dat ik echt niet van plan was om zoveel pannekoeken te gaan eten, maar dat ik hem had door laten praten omdat ik zo onder de indruk was van de manier waarop ie zijn verhaal bracht.

    Maar ik heb ook wel eens iemand van mijn deur weg moeten schelden omdat ie maar niet stopte met proberen een voet tussen de spreekwoordelijke deur te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoiets doe ik ook als ik lief ben. Als ik niet lief ben, bijt ik hoofden eraf. Daar is onze loge ook goed in... dus mijn vriend lag in de keuken in een deuk over hoe wij tegen de energie-nuon-verkoper strijdvaardig waren samen xD

    BeantwoordenVerwijderen