vrijdag 8 februari 2013

Tijd om onder te duiken

Het is weer carnaval, met de klemtoon op de laatste A.

De supermarkten kunnen de kratten bier niet aan slepen.
De vriesvakken liggen vol met grootverpakkingen goedkope kroketten en fricandellen.
Op het plein ligt nu al de eerste confetti, dat tegen de zomer pas uit de straten en struiken verdwenen zal zijn.

De optocht is hier pas op de laatste dag, de helft van de wagens is dan al kapot.
En de dwijlorkestjes zijn vervangen door bierwagens die zo'n herrie maken dat je trommelvliezen het begeven.

Als bovenmoerdijkse ex-calvinistische geheelonthouder voel ik me nog steeds niet op mijn gemak als het halve dorp laveloos is.

Toen ik hier pas woonde moest ik eens luisteren naar een sauwelaar.
Ik verstond geen woord van het prachtige platte dialect.
Alleen dat ene zinnetje kwam steeds terug.
Zijn hele speech ging over "Den die-e van boven de Moerdijk" .
De hele zaal had al 20 minuten lol, toen ie opeens vroeg waarom ik niet lachtte.
Ik antwoordde: "ik versta er geen woord van, ik kom nl van boven de Moerdijk".

2 opmerkingen:

  1. Ik word morgen mee gesleept naar Den Bosch door mijn vriend... ben benieuwd =P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is het centrum van alles heb ik begrepen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen