zaterdag 23 maart 2013

gratis alternatief voor Office

Na alle gedoe met mijn gecrashte computer en de daaraan gekoppelde herinstallatie van allemogelijke software kwam ik er achter dat Office XP niet meer ondersteund wordt.
Daar sta je dan.
Ik ging een beetje rondsnuffelen en schrok van de prijzen van software.
Je bent al gauw meer kwijt dan dat je computer kost.
Tweede hands lijkt een optie maar er word nogal wat inferieur aangeboden dus daar schuilt ook weer een risico.
Ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste als ik maar een briefje typen kan en zo.

Bij toeval liep ik vorige week tegen Libre Office aan.
Een legaal gratis software programma dat verbluffend veel op Windows office lijkt.
Ik heb nog lang niet alles uitgeprobeerd, maar het lijkt voor de kleingebruiker een prima alternatief.
De dokumenten zijn ook op te slaan als Word, dus levert het geen problemen bij uitwisseling van gegevens.

Voor mn brander gebruik ik het ook al gratis Ashampoo, werkt prima en is voor de simpele ziel veel makkelijker dan Nero.

4 opmerkingen:

  1. wij gebruiken ook libre office, werkt prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja he, ik ben er tot nu toe heel tevreden over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe zijn jouw / jullie ervaringen nu? Want ik wil - in ieder geval voor Internet explorer - een alternatief - het werkt toch allemaal niet meer naar behoren, en misschien kan mijn computertje dan nog een tijdje mee.....?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dit is geen vervanging voor explorer maar voor office.
    ik gebruik eigenlijk alleen maar het alternatief voor Word.
    Dat werkt vrijwel hetzelfde.
    Alleen als je met layouts gaat werken dan is dat wat primitiever en doet het niet altijd wat ik wil.
    Maar voor huis tuin en keukengebruik is het prima.

    In hoeverre heb jij computer problemen?
    wordt ie wel eens opgeschoond?

    BeantwoordenVerwijderen