maandag 27 mei 2013

Tong Tong valt tegen

Ach ja als ik dan toch ff zo lekker in m'n energie zit, gooi ik er nog maar een uitje tegenaan.

Ik was al wat jaartjes niet meer op de Pasar Malem Besar in Den Haag (tegenwoordig Tong Tong Fair geheten) geweest.
Dus trok ik vanmorgen mijn mooiste Batikje aan om mijn 1/8ste deel indische bloed weer eens wat aandacht te schenken.

Maar het viel een beetje tegen.
Geen lange rijen buiten voor de kassa zoals vroeger.
En na een uurtje had ik het eigenlijk wel gezien.
Voor de vorm heb ik nog maar een paar rondjes gelopen, maar de magie die ik er vroeger voelde was weg.
Waar het aan lag?
Geen idee.
Alles was aanwezig, de muziek, de luchtjes, de kraampjes vol batik en blingbling en typische aziatische kitsch en de vele indische hapjes.
Maar wel erg veel van hetzelfde.

Misschien aan de temperatuur?
Hoewel het buiten best stralend weer was was het binnen behoorlijk koud.
Vorige keren was het binnen bijna niet te harden zo warm en nam ik altijd 1,5 water mee om m'n vochtbalans op pijl te houden.
Die hitte paste toch wel erg goed bij de tropische sfeer ;-)

Even uitgerekend heeft dit uitje mij gekost:
reiskosten:  €16,40
entree:       €12,50
lunch:         € 4,50
rempetjeh:  € 3,--
stickertjes:  € 2,50
                  ----------
totaal         €38,90

En dát vond ik het niet waard.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten