dinsdag 13 augustus 2013

Dagje uit verliep een beetje anders

Je hebt van die dagen dat alles anders loopt dan je van plan was.
Zondag ontdekte ik dat Zaltbommel veel dichterbij was dan ik dacht.
En dat er ook nog eens een directe treinverbinding was.
Het was al weer jaren geleden dat ik er voor het laatst was, dus een dagje uit was gauw geplanned.

Toen ik gisteren opstond werd op het journaal medegedeeld dat er precies hier bij ons dorp een aanrijding met "een persoon"was waardoor de trein niet kon rijden.
Maar vanaf 9.00 uur zou het baanvak weer vrij zijn.
Voor de zekerheid ging ik dus wat later weg om de trein van 9.30 te nemen.
Maar op het station bleek alles nog stil te staan.
(pas op de terugweg hoorde ik dat er een uur na de eerste nog een tweede aanrijding met "een persoon" was geweest.)

De hele mensenmassa op het station werd in de trein richting Breda (de andere kant op dus) gedirigeerd, alwaar je op een bus naar Tilburg kon stappen.
Die, zo bleek later, eerst ook weer langs station Gilze-Rijen ging.
In Tilburg was  de trein naar Zaltbommel natuurlijk net vertrokken.
Op perron 3 werd ik naar perron 1 gestuurd, alwaar ik weer terug naar perron 3 gestuurd werd, alwaar ik las dat ik toch op perron 1 moest zijn, om vervolgens op perron 1 te ontdekken dat die trein uitgevallen was en ik toch weer naar 3  moest voor de volgende.
Iedereen kreeg van de NS een gratis beker thee of koffie aangeboden, maar pas in de trein ontdekte ik dat ik alleen een bak heet water meegenomen had ;-)

Uiteindelijk arriveerde ik 2 uur later dan geplanned op station Zaltbommel.
Na een kwartier wandelen bleek ik de verkeerde kant op gelopen te zijn.
Daardoor kreeg ik wel een leuke sightseeing door het moderne deel van Zaltbommel waar je als toerist normaal niet gauw komt.
De wijk waar ik door liep was voor iemand die geintresseerd is in architectuur een byzondere ervaring.
Een scala aan bouwstijlen die wonderwel bij elkaar bleek te passen.
Het was vaak moeilijk te ontdekken of je nu keek naar een oud pand dat gemoderniseerd was, of naar een splinternieuw pand dat in oude stijl opgetrokken was.

Ondertussen was het al middag voor ik de winkels in het oude centrum bereikt had.
Toen ik uit de derde winkel naar buiten liep bleek het te stortregenen.
En ik was natuurlijk mijn regencape vergeten.

Gelukkig klaarde het snel weer op en ik kon de verdere middag toch nog doorbrengen op een bankje langs het water, met prachtig uitzicht.




1 opmerking:

  1. Ps ik krijg de heenweg ook nog terugbetaald van de NS, dus werd het al met al een goedkoop dagje uit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen