donderdag 29 augustus 2013

gezond en milieubewust water drinken?

Af en toe koop ik onderweg een petflesje fris.
Die flesjes bewaarde ik altijd en gebruikte ze om water in de koelkast te koelen.
Ik kan nl maar niet wennen aan het brabantse kraanwater.
Na een nachtje in de koelkast smaakt het veel lekkerder.

Ik dacht dat ik door het hergebruiken enigszins milieubewust bezig was.
Immers die flesje gingen ook weer tot in het oneindige mee in de tas onderweg.
En was er me niet van bewust dat het wel eens niet zo gezond kon zijn.
Tot ik gisteren eea op internet las over weekmakers in petflesjes.
Daar schrok ik toch behoorlijk van.

Verder lezend wordt ik niet echt wijzer, op de ene site staat dat het absoluut geen kwaad kan.
Op de andere lees je dat het heel erg ongezond is.
Wie moet je nou geloven?
Het schijnt ook onhygienisch te zijn omdat je er met de mond aan drinkt en de meeste mensen de flesjes niet schoonmaken maar gewoon weer vullen met water.
Maar ook dat kan volgens de universiteit van wageningen helemaal geen kwaad, zolang je maar van je eigen flesje drinkt.
Immers de bacterieën aan het flesje zijn dan van jezelf afkomstig.

Vandaag heb ik toch maar al mijn overjarige petflesjes bij het plasticafval gestopt en twee handige modieuze waterflesjes aangeschaft van een materiaal zonder weekmakers.
Ze hebben de flitsende naam Bopp Cool.
En natuurlijk heb ik er lang niet zo veel voor betaald als op deze site, omdat ik ze van iemand uit de buurt overgenomen heb, die ze als relatiegeschenk gekregen had en ze zelf niet gebruikte.
De tekst "bedankt verkeersbrigadiers" neem ik wel voor lief ;-)

De blauwe buisjes kun je losschroeven en in de vriezer leggen.
Daarmee blijft je water lekker koud.
Ik ben benieuwd!
Ze zien er in elk geval leuk uit en de handvatten lijken me ook handig

Geen opmerkingen:

Een reactie posten