woensdag 6 november 2013

Zentangle

En toen kwam ik opeens iets tegen dat me ook wel erg leuk leek om te doen.
Zentangle of te wel tangelen.
Een meditatieve manier van vlakjes vullen waar je hele dure cursussen en pakketten voor kunt aanschaffen, maar ook gewoon met behulp van een betaalbaar boekje, aquarelpapier een 2b potlood en een fijnschrijver zelf mee aan de slag kunt.
Mijn eerste poging was met een artpen, is een sjieke vulpen.
Dit was niet zo'n goed idee, want vulpeninkt droogt langzaam en binnen de kortste keren zaten mijn handen en mijn vierkante tekeningetje vol vlekken.
Maar toch wil ik mijn eerste Zen-tangle-poging hier weleven laten zien natuurlijk ;0).

 
 
En dit betaalbare boekje met uitleg kan ik van harte aanbevelen:
 

 
 

2 opmerkingen:

  1. ;-) ik dacht na eentje dat ik niets meer zou kunnen verzinnen, maar als je er voor gaat zitten komt het vanzelf.
    Ik heb prachtige dingen op internet gezien die veel verder gaan dan vierkantjes invullen, maar voorlopig hou ik het nog even op dit maatje.

    BeantwoordenVerwijderen