vrijdag 17 januari 2014

Als het niet regende was het droog


Maar het bleef wel regenen en regenen en regenen ;-)
En toch was het wel lekker om even er tussen uit te piepen en een paar dagen in een leuk fris goed onderhouden huisje in Kijkduinpark te vertoeven.
s'Ochtends zwemmen in het bijna lege zwembad, 's middags wandelen tussen de buien door.
Veel tv kijken, eindelijk het boek lezen dat ik vorig jaar al gewonnen heb, beertjes haken en heel veel tangelen. (creatieve fotos komen morgen)

Dat op maandag avond de blikopener kapot bleek en ik met moeite nog een gaatje in het blik doperwten wist te wurmen en dat op dinsdagavond de verwarming het opgaf, waardoor ik gehuld in 3 lagen kleren en mijn lekkere grote lange winterjas de avond doorbracht omdat ik het noodnummer van het park niet kon vinden, mocht hem de pet niet drukken.
Dinsdagochtend kreeg ik een nieuwe blikopener en de onderhoudsman van het park stond woensdagochtend nadat ik het gemeld had binnen 5 minuten op de stoep om de boel weer op gang te brengen.
Het noodnummer vond ik pas vrijdagochtend net voor vertrek, ik had er gewoon overheen gelezen ;-).

De zeelucht maakte hogerig en moe, de voor mij toch wel vele beweging zorgde ervoor dat ik al 4 dagen spierpijn heb, de lucht was grouw en de zee nog grouwer.

Het bezoekje aan het Hemels Gewelf indrukwekkend.
Alhoewel ik vanwege de regen en de modder het gewelf niet liggend heb kunnen ervaren, ervoer ik wel de stilte die er hing en het gevoel ver van de wereld af te zijn.
Zelfs het kleine jongetje dat op een minifietsje opeens als een gek rondjes door het gewelf reed kon dat gevoel niet weg nemen

Zie voor meer fotos het Kijkduinalbum

4 opmerkingen:

  1. o.k., zo was het dus - ik was er al bang voor dat het daar net zoveel regende als in mijn werk- en mijn woonplaats.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zonde, zo'n verregend uitje, al geloof ik meteen dat het fijn was om er even tussenuit te zijn. De zee is natuurlijk altijd wel mooi, ook als het grauw weer is. Wat je schrijft over Het Hemels Gewelf intrigeert me, ik heb het meteen op mijn lijstje van 'ooit nog te bekijken zaken' gezet. Lijkt me wel tof, al vind ik dat toegangsgaatje wel een beetje fobisch ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat gat lijkt zo erger dan het is.
      Het is een kort tunneltje dat groot genoeg is om een man en een kind met fietsje tegelijkertijd door te laten.

      Verwijderen