donderdag 17 april 2014

Tuinzuchten

Zuchtend in de tuin, vanwege al het onkruid dat sneller groeit dan ik het bij kan benen, maar vooral ook vanwege de schoonheid van al wat er groeit en bloeit.
En zuchten omdat ik zoveel namen niet (meer) weet.
En omdat ik op mijn ouwe dag opeens hevig aan hooikoorts lijdt.
Elke ochtend bij het openen van de deur loopt het water in stromen uit mijn ogen en neusgaten.
Maar wat is het al weer mooi buiten en wat legt mijn fototoestel een onverwacht prachtig contrast.

zie voor alle fotos: tuin in april en verder.

 


2 opmerkingen:

  1. Ohhh! Mooi! Ik wil ook een sering, denk ik! Ik loop kwijlend over de plantenmarkt, wil van alles - dus ik houd me nog maar even in. Ik KAN niet alles kwijt wat ik wil! En er komt van alles op wat ik niet heb geplaatst. Onkruid? Of gewoon mooi aangewaaid spul?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik herken dat, in mijn vorige tuin had ik een amerikaanse sering, die kon ik helaas niet meenemen, de nieuwe bewoonster heeft hem gesloopt, kan ik nog om huilen als ik er langs fiets. En nergens meer zo'n amerikaanse gezien erna.

    Ik heb al zoveel verschillends in mijn tuin en toch kom ik nog steeds planten tegen die me hebberig maken.

    Wat onkruid betreft, sommig onkruid is prachtig, sommig hardnekkig.
    Als je niet weet wat het is, laat het even langer staan, dan kom je er vanzelf wel achter.
    Ik heb hier ook veel aangewaaids (zoals die prachtige papaver van vorig jaar).
    Soms is het echt waard om te laten staan.
    Zoals de wilg en de hulst die inmiddels een goed plekje hebben gekregen.
    En rondkijken op de diverse tuinfora kan je ook helpen.

    BeantwoordenVerwijderen