maandag 26 mei 2014

Landschapje punchen

Na het bestuderen van tientalle filmpjes, blogs, fotos en het boek wat ik kortgeleden gekocht heb durfde ik het aan om weer eens wat te gaan uitproberen met mijn punchmachine.
Dit landschapje is gemaakt op een basis van blauw vilt.
Eerst heb ik met gekaarde (lont) wol vlakken gelegd.
daar heb ik nog wat linnen draden aan toegevoegd.

Ergens heb ik gelezen dat je organza er over heen kunt leggen om te voorkomen dat de losse onderdelen verschuiven.
Ik had nog een paar overbodige stukken rode organza vitrage liggen dus die kan ik daarvoor goed gebruiken.
En het werkt magnefiek.
Ik punchte in rechte banen over het hele lapje.
Daarna verwijderde ik de organza, die volkomen aan flarden was.
Wel bleef er hier en daar een draadje organza achter, maar dat stoort niet echt.

Hierna heb ik alles wat nog niet goed vast zat nogmaals gepunched, vooral de draden hebben wat extra nodig.
en om het af te maken heb ik hier en daar wat steekjes geborduurd.

En ik vind het nog steeds zoooooo leuk om te doen.

Gelukkig heb ik een adresje gevonden waar de naalden een stuk goedkoper en ook nog in verschillende sterktes te koop zijn zodat ze niet zo snel breken.
Het is wel even een aanschaf, maar voorlopig kan ik vooruit.

ps op Pinterest heb ik een heleboel fotos en websites en filmpjes over machinaal vilten verzameld.
Of kijk op https://www.facebook.com/groups/punchmachine.embellisher/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten