woensdag 19 november 2014

Ik zou het bijna vergeten

Net zo als ik vergat om fotos te nemen ;-)
Maar afgelopen maandag mocht ik gratis naar de Efteling.
Met introducee en nog zo'n 1100 anderen.
Inclusief eten en drinken.
Daar zeg je toch geen nee tegen.

Deze foto is van Gaston, bekend van de postcodeloterij geloof ik.
De andere 1100 genodigden wilden allemaal met hem op de foto.
Ik heb het maar bij het maken van deze foto gehouden.

We hadden echt mazzel met het weer.
De hele dag zon en dat tussen al die sombere dagen in.
Het was de eerste keer dat ik de Efteling in wintersfeer meemaakte.

Ik heb eindelijk Villa Volta gezien, en dat viel me eerlijk gezegd een beetje tegen.
En Raveleijn speelde deze keer ook, al mochten de vogels niet mee doen vanwege de vogelgriep.
Een spectaculaire show, waarvan je volgens mij niet veel begrijpt als je de serie niet op tv gezien hebt, maar mijn introducee zei dat ze het zonder voorkennis ook prachtig gevonden had.
Er was ook tijd om nog wat oude bekenden te bekijken zoals droomvlucht, fatamorgana en natuurlijk het sprookjesbos.
En deze keer was het wel al stikdonker toen we Aquanura vanaf de VIP-zijde mochten bekijken.
Twee jaar geleden zag ik het bij daglicht en dat was al prachtig, maar in het donker is het echt adembenemend.

Ook heb ik de EHBO van binnen gezien, en dan zie je dat de Efteling ook daar de details niet vergeet.
Ik moest zo nodig struikelen over de rand van een riooldeksel die wat uitstak en maakte een schitterende val die voor mijn gevoel in slowmotion minutenlang leek te duren.
Net op het punt dat ik dacht: "het is me gelukt om overeind te blijven" lag ik languit op de keien.
Het valt achteraf allemaal erg mee.
Wat spierpijn en een hele rij blauwe plekken
Een icepack en homeopatisch zalfje deden wonderen.



2 opmerkingen:

  1. Gratis naar de Efteling, daar zou ik idd ook geen nee tegen zeggen. Zo duur, al die attractieparken tegenwoordig.
    Grappig dat je schrijft over Gaston 'bekend van de postcodeloterij, geloof ik"
    Hij is inderdaad van de postcodeloterij en eigenlijk schaam ik me dat ik dat weet... :-)
    Kan me niet voorstellen dat je inderdaad zo nieuwsgierig was naar hoe de EHBO er in de Efteling uitzag, maar voor mij dan wel weer leuk om te weten dat de sfeer van het park ook daar is doorgevoerd.

    Ik hoop dat de blauwe plekken inmiddels weer een beetje aan het wegtrekken zijn! Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze komen juist nu steeds duidelijker tevoorschijn, maar heb er gelukkig verder weinig last van.

    BeantwoordenVerwijderen