zondag 2 november 2014

Vlissingen en zo

Het kwam op als poepen vrijdagavond.
Er werd mooi weer voorspeld voor zaterdag.
En ik was het inmiddels al weer weken lang sukkelen met mijn gezondheid zo zat.
Ik kon nog extra goedkope treinkaartjes kopen met mijn NS kaart.
Dus toog ik gisteren ondanks ochtendziekte al vroeg naar de trein.

Het was stralend weer in Vlissingen.
En mijn eerste stappen gingen richting boulevard, alwaar de camera van Zeegat.nl hangt.
Hier spreken de Zeegatfans af om te zwaaien naar de thuisblijvers.
En de thuisblijvers maken fotos.

Het was eb en dus ben ik ook nog even het strand opgelopen om van het uitzicht te genieten.
Bij terugkomst was ik echter zo moe dat ik nog even op het bankje ging zitten.
Tot mijn verbazing (en dat van menig andere) kwam er ineens een oud vliegtuig overvliegen, en werd de straat afgezet.
Het bleek dat het gisteren precies 70 jaar geleden was dat de eerste geallieerden voet aan wal zetten op
Een colonne van oude legervoertuigen kwam over de boulevard aanrijden.
Walcheren en oa Vlissingen bevrijd werd .
klik hier voor alle fotos

Uitgebreid winkelen zat er deze keer niet in voor me helaas.
Vlissingen is de laatste jaren een beetje mijn graadmeter geworden wat betreft mijn gezondheid.
Kon ik een paar jaar geleden maar 3 winkels bekijken met steeds een half uur uitrusten ertussen.
Anderhalf jaar geleden ontdekte ik opeens dat ik al 10 winkels gezien had en nog niet moe was.
Dat was een groot wonder na zo'n 14 jaar van chronische vermoeidheid.
Afgelopen zomer merkte ik tijdens mijn bezoek dat het allemaal wat minder was, maar ja je kunt ook gewoon een off-dagje hebben.
Maar gisteren werd het eens te meer duidelijk dat ik weer fors aan gezondheid heb in moeten leveren.
En daar baal ik even behoorlijk van.

Om positief te eindigen ;-)
Ik ben onlangs begonnen met textiellessen omdat ik eens wilde kennismaken met allerlei mij onbekende moderne technieken en materialen.
Mijn  eerste les was met Avalon/watersoluble.
Dat is een soort plastic dat in water oplosbaar is.
Je legt er stukjes stof en zo tussen en door het vlies en met behulp van heeeeeeeel veel spelden blijven losse onderdeeltjes goed op z'n plek liggen.
Daarna maak je stiksels met de naaimachine.
En vervolgens los je het soluvlies op in water.
Dan houd je een werkstuk met een open structuur over.
Dit heb ik opgespannen op een stuk schuimrubber met een handdoek ertussen om het in vorm te laten drogen.



3 opmerkingen:

  1. Lekker zeg - was het niet te druk? Hoe kom jij toch aan die goedkope treinkaartjes? Je hebt toch nog geen keuzedagen;-) ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Drukte viel erg mee. Ik heb een Dalurenkaart en krijg regelmatig aanbiedingen van NS in m'n mailbox. Dit keer 2 dag kaartjes voor 25. Euro . moet dus dat tweede kaartje wel voor 31 december op maken.

      Verwijderen
  2. https://photos.app.goo.gl/jhvr1JNTgaBmXFzC9

    De link naar de fotos blijkt door google gewijzigd te zijn.
    Hierbij de nieuwe.

    BeantwoordenVerwijderen