donderdag 16 april 2015

Een gele waas


Wat gaat het opeens snel allemaal.
Gisteren hier en daar een geel bloempje, vandaag is opeens de hele tuin geel en wit, en het blauw dat vorige week al overal tevoorschijn piepte.
Blij ben ik met de lelietjes van dalen die opeens in grote getalen aan de oostkant opkomen.
Vorig jaar stonden ze daar nog niet.
En de vergeetmenietjes komen nu ook verspreid over de hele tuin op.
De Camelia had vorig jaar voor het eerst wat meer dan drie bloemen en nu zit ie werkelijk helemaal vol knoppen.
Het enkele annemoontje dat vorig jaar kwam aanwaaien heeft zich helaas nog niet vermeerderd.
Het kleine hulststruikje dat twee jaar geleden spontaan opkwam heeft een zusje gekregen en staat nu zelfs al in bloei.

Van veel bloemen ben ik de naam alweer vergeten.
Ik had een paar jaar geleden zo'n mooi naslagwerk op internet, maar die site werd opgeheven en ik ben de meeste namen kwijt.

Hier vind je alle fotos van mijn tuintje in 2015

2 opmerkingen:

  1. Mooi is dat toch he? Ik geniet er ook zo van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn mensen die dit gele spul onkruid vinden.
      Het woekert ook wel erg, maar ik vind het prachtig.
      En het bloeit 2x per jaar.

      Verwijderen