maandag 25 mei 2015

Vanalleswatjetoeweekend

Vorige week tikte ik voor een tientje een Kruidvattreinkaartje op de kop.
Daardoor kon ik zaterdagochtend in alle vroegte weer eens naar Vlissingen afreizen.
Even leek het dat mijn dagje in het water zou vallen.

Bij aankomst was er ipv de beloofde zon alleen maar regen.


Op het plein bij de kerk speelde een indorockbandje oude nummers van oa de Everlybrothers.
En een oude man probeerde me te zoenen. (foei)

Van de ergste regen kreeg ik gelukkig niet veel mee omdat ik ondergronds aan het winkelen was.
En toen ik weer boven kwam scheen alsnog de zon.

Natuurlijk moest ik mij even presenteren voor de camera van Zeegat.nl , want mijn zeegatfotomaatjes zouden teleurgesteld zijn als ik niet even was komen zwaaien.
Inmiddels werd het zonnetje zo stralend dat ik daarna nog een paar uur buiten het zicht van de camera van het zeegat heb zitten genieten.

Zondag moest er hard aangepakt worden.
Het doek van mijn meer dan zeven meter lange zonnenscherm was losgeraakt.
En terwijl ie nog aan de bovenkant vast zat moest er een nieuwe zoom ingenaaid worden.
Dat betekende dat ik met mijn naaimachine op een krukje over het terras schoof.
Natuurlijk was het garen een halve meter voor het einde op, dat zul je altijd zien.
Dus heeft dat stukje nu een ander kleurtje.
En nu de boel nog weer in elkaar gezet krijgen. 

Op tweede pinksterdag ga ik altijd naar de rommelmarkt in Oisterwijk.
Vorig jaar viel dat door het noodweer compleet in het water.
Vandaag was het gelukkig prachtig weer zodat ik tussendoor ook nog een poosje in het zonnetje aan de Dommel gezeten heb.
Ik weet niet wat het is, maar ook op deze markt vond ik weinig van mijn gading.
Of het nu komt omdat er steeds meer handelaren staan of omdat mijn hobbies veranderd zijn?
Misschien ben ik wel gewoon verzadigd ;-)
Maar ik ging naar huis met een nieuwe rits ter vervanging van een kapotte in mijn zomerbroek, een schoteltje van twee dubbeltjes en bij de nabijgelegen kerk kocht ik nog een stek van een siererwt voor het goede doel.

Thuis waren mijn monstertjes blij om me te zien, want dat betekende dat ze nog lekker even naar buiten konden.
En ik zag verbijsterd hoe mijn tuin in 3 dagen tijd alweer compleet veranderd was.
Overal bloeien de akeleien en eendagsbloemen, er hangen al kruisbessen aan de struik, de ene rododendron is al uitgebloeid en de tweede staat nu pas in bloei.
Ik heb wel een probleempje en dat is dat mijn fototoestel zover afgetakeld is dat er geen data meer aan de fotos gehangen worden en ze dus in het album allemaal dwars door elkaar komen te staan.
Toch maar mijn vakantiegeld benutten voor een goede nieuwe?

4 opmerkingen:

  1. PS Mrs H er komen 4 van je pompoenzaden op.
    Ik ben benieuwd of ze het gaan redden.
    Vorig jaar had ik biologische zaden , die kwamen wel op, maar verdwenen ook weer spontaan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat leuk - ik zie het nu pas! Ik heb mijn pompoenen (veel te) laat gezaaid, dus nog niets te zien. In mijn voortuin heb ik nu ook akeleien (die blauwpaarsige van jouw foto 3?). Vorig jaar gezaaid, dit jaar alles omgespit, dus een grote verrassing....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja akelei.
      k heb nu 3 soorten in de tuin. Vorige jaren waren het bescheiden plantjes met hier en daar een bloem.
      Dit jaar zijn het hele bossen.
      Ik vind ze prachtig.

      Ben heel benieuwd of je pompenzaden hier het wel redden, tot nu toe lukte het in deze tuin niet echt.
      Heb ze op een andere plek gezaaid, dus nu maar duimen.

      Verwijderen