maandag 29 februari 2016

Piep is zielig



 Vanmorgen vroeg vertrokken we samen op de fiets richting dierenarts.
Normaal heb ik de hele weg een sirene achterop, maar vandaag was ze opvallend stil.
Zou het ongewassen T-shirt dat ik in haar mandje had gelegd dan toch effect hebben?

Ik kreeg een rondleiding achter de schermen en eenmaal in haar wachthokje keek ze al snel nieuwsgierig rond.
De assistente liet me de instrumenten zien die Piep zouden bewaken als ze onder narcose was en ik mocht uit de verte even in de operatiekamer blikken.
Ik vind het toch altijd wat om m'n meisje achter te laten.


Vanmiddag om 3 uur mocht ik haar weer ophalen.
Een intens verdrietige man ging mij voor.
Hij had net z'n maatje moeten laten in slapen.
Ik had moeite om niet mee te gaan huilen.

Met Piep ging het gelukkig heel goed.
Toen ze me zag begon ze een fel gevecht met de kap die ze toch echt de komende tien dagen nog om moet hebben.
Ze heeft een hele rij hechtingen onder haar oog.

Thuis gekomen sprong ze uit het mandje en sloeg gelijk over de kop.
Nu ligt ze in katzwijm veilig tussen mijn knieën onder een dekentje.
En af en toe voer ik haar een brokje.
Maar ze is nog zo duf dat ze nauwelijks wat naar binnen krijgt.
Lolo komt af en toe even aan haar snuffelen.

9 opmerkingen:

  1. Ach het arme beestje. Had ze gevochten? Eten is niet zo belangrijk hoor, als ze maar drinkt. En als ze van vis houdt is het misschien een idee om een goedkoop stukje witvis te koken in de magnetron (wel afgekoeld).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een jaar geleden is er een nagel van Lolo achter het ooglid van Piep blijven haken.
      Dat leek allemaal heel erg mee te vallen, maar doordat er een klein lidtekentje bleef zitten, begonnen de oogharen naar binnen te groeien.
      En dat is natuurlijk heel onplezierig.
      Gevolg: traanoog, ontstekingen, terugtrekken van de oogbol.

      Ik ben dus vandaag een stuk armer geworden, maar ja je laat een beestje toch niet daarmee doorlopen.

      Verwijderen
    2. Ooooh , geef ik haar net drinken, maar met die kraag lukt het niet, dus ik houd het bakje in de kraag.
      Geeft ze een zwiep met de kop.
      Alle water over haar heen in de kraag.
      Nu is ze heel erg boos op me.

      Verwijderen
    3. Ik hoop dat ze niet boos meer is en dat het nu beter gaat. Het is altijd duur, katten, maar je wilt ook goed voor ze zorgen. Alleen heel dure operaties zou ik moeilijk vinden, maar dit soort dingen, hoe duur ook, moet je toch proberen te (laten) doen.

      Verwijderen
    4. Ze gaat goed.
      Ze zit nog onder medicijn tegen pijn en zo.
      Dus het is wel een duf Piepje.
      Maar het ooglid heelt keurig en slinkt al weer aardig.
      Lolo bromt ook niet meer zo erg.

      Nog een week, dan is het leed weer geleden.

      Moest net wel heel erg lachen.
      Ze probeert zich te wassen, maar die kraag zit er tussen, dus wast ze ijverig de kraag.

      Verwijderen
    5. Fijn dat ze opknapt. Lolo went er vanzelf aan. En ja, katten zijn erg schoon. Heb onze Yoda ook wel eens enthousiast bezig gezien met het poetsen van vitrage die toevallig tegen zijn lijfje zat :-)

      Verwijderen
    6. Hahaha, ik zie het voor me.

      Verwijderen
  2. Arm beestje ! Gelukkig knappen ze meestal snel weer op. Wat mooi een rode poes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn twee mooierts, en normaal gesproken gek op elkaar

      Verwijderen