zondag 7 februari 2016

Verrukkelijk decadent

Afgelopen dinsdag had ik een afspraakje.
Je weet wel, met zo iemand die je jaren niet ziet of spreekt, maar waarmee, als je hem dan ziet de draad weer even snel oppakt alsof het gisteren was.

We hadden ergens halfverwege afgesproken en zochten daar een plekje waar het goed vertoeven was en waar je elkaar verstaan kon.

Dat werd Saranne in Oisterwijk.
Chocolademelk is daar niet gewoon chocolademelk maar een delicatesse.
Het gebak is er tongstrelend en de stukken zijn zo reusachtig dat zelfs mijn vaderzaliger niet zou klagen over het formaat.
De prijzen trouwens ook.
Maar soms, heel soms moet je doen alsof geld geen rol speelt.
De theekaart is zo uitgebreid en gedetailleerd dat je er echt tijd voor uit moet trekken.
We kozen voor een jasmijnmengsel, dat werd opgediend in fraaie groene theepotjes.
En ook daar lag weer wat lekkers bij.
Maar de taart en de chocolademelk waren nog niet gezakt en we hadden een diepgaand gesprek, dus het kleine rood met bruine puntje bleef bij allebei vergeten liggen.
Tot we op het punt stonden om te vertrekken en ik er zonder bij na te denken toch nog een hapje van nam.
TVkoks hebben het weleens over een smaakexplosie en ik snap nu eindelijk wat ze daarmee bedoelen.
Ik heb werkelijk nog nooit zo iets verukkelijks geproefd.
Het smolt op je tong.
Zo lekker dat ik het bonbonnetje dat er naast lag gewoon vergeten ben.

De trein riep, dus we moesten gaan en vergaten in de haast te vragen wat het was.
Maar vrijdagnacht stuurde ik ze toch even op facebook een berichtje om te vragen wat we geproefd hadden.
En tot mijn verbazing had ik al binnen een paar minuten antwoord:
Chocoladeplaatcake met kersen.
En er is ook nog een capuchinovariant.

Ik ga sparen, want ik wil nog een keertje verukkelijk decadent zijn.

5 opmerkingen:

  1. mmmmm ik krijg er zomaar trek van! Wat een bofferds waren jullie ;o)

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 😀 het is maar goed dat het niet om de hoek is, want dan ga ik gegarandeerd bankroet

      Verwijderen
  2. Dit ziet er inderdaad verrukkelijk uit! Ik moet toch ook eens een keer naar Oisterwijk gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je doen, maar neem weleen dikke portemonnee mee ;-)

      Oisterwijk is zowiezo een leuke plaats.
      Ik kom er normaal gesproken 1x per jaar op tweede pinksterdag, dan is er een gezellige rommelmarkt.
      Ik zit dan ook graag nog even aan het water in het park achter De Lind.

      Verwijderen
  3. hahahah wat leuk beschreven echt gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen