woensdag 27 juli 2016

Borduren op tule

Toen ik van de week weer eens op pinterest aan het bladeren was liep ik tegen een oude borduurtechniek aan.
Dat wilde ik wel eens proberen, maar ik besloot er een moderne versie van te maken.
Dus ging ik aan de slag met turquoise tule en een restje verloopgaren.


Het is leuk om te doen.
Wel best lastig.
Tule is niet erg sterk dus je moet voorzichtig te werk gaan.
Het verloopgaren is lastig onzichtbaar af te hechten en het was ook eigenlijk net iets te dik.
Achteraf heb ik spijt van de cirkel.
Toch vind ik dit proefje best leuk geworden.

Nu nog gaan verzinnen wat ik er mee ga doen.
Het wordt in elk geval verwerkt op een doekje voor project 75.


Volgende keer gebruik ik dunner garen en ga ik meer steken uitproberen.

5 opmerkingen:

  1. Wat een grappige steek. Vroeger maakte mijn oma tafelkleden met zo'n doorrijgtechniek op speciale stof. Dit lijkt daar wel op. Leuk om verder mee te experimenteren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die waren dan vast sterker dan tule.

      Verwijderen
    2. Ooooh ik weet opeens wat je bedoelt!
      Dit:
      http://pin.it/21MpScr

      Verwijderen
  2. Inderdaad een lastige techniek, maar wel met fraai resultaat!
    Leuk om mee verder te experimenteren!

    BeantwoordenVerwijderen