woensdag 5 oktober 2016

Latvian-sampler week 01



Daar is dan mijn eerste stukje sjaal.
En ik doe al meteen vanalles anders, maar dat viel te verwachten.
Ik heb een hekel aan rondbreinaalden, dus brei ik met kousennaalden.
Ipv wol gebruik ik glanskatoen.
Die is een beetje dikker, dus mijn naalden zijn ook een halfje meer.
Dat is niet eens zo gek, want het is best een smal sjaaltje.
En de kleurcombinatie is compleet anders.
Het wordt dus een frisse lentesjaal die ik pas in 2018 zal kunnen dragen.

2 opmerkingen:

  1. Heb je wat om naar uit te kijken. Ik heb me ook ingeschreven, maar ben nog niet begonnen. ga wel proberen het volgens de beschrijving te doen, hier in Noorwegen breien we bijna alles op een rondbreipen en sokken met 5 kleine pennetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Net als de engelsen.
      Ik gebruik 4 iets langere.
      En vermoed dat ik er straks 7 zal moeten gebruiken waar het patroon met dubbele rondbreinaald verder gaat.

      Ik kan de rondbreinaald niet goed hanteren omdat mijn polsen of onderarmen niet zo draaien als bij de meeste mensen.
      Ik weet niet meer precies hoe dat ook weer zit B-).
      Maar goed met een beetje fantasie en inventiviteit lukt het vast ook wel.

      Heb jij het wolpakket besteld?
      Dat was echt ver boven mijn budget.

      Verwijderen