maandag 9 januari 2017

Tunische rechte steek

Week 2 van het Tunisian adventure.

Afgelopen week heb ik lopen peinzen wat ik met de vierkantjes zou kunnen doen.
Boekjes - niet handig want tunisch haakwerk krult erg.
De hocker in mijn slaapkamer stofferen - valt af omdat de kleuren totaal niet in mijn vrolijke inrichting passen.
Idem voor kussens.
Even dacht ik aan kubussen - maar wat doe je er dan mee?
En toen ik vanmiddag aan week twee begon wist ik het opeens.
Ik maak er een sampler-rol van.
Zo houdt ik alles in volgorde bij elkaar.
En kan ik gewoon doorhaken.


Ik vind tunisch haken erg zwaar.
Net als vorige week kreeg ik kramp in mijn schouder en dooie vingers.
Dat werd op het eind wel minder, maar de juiste werkhouding heb ik duidelijk nog niet gevonden.

4 opmerkingen:

  1. Een goed idee om een sampler rol te maken! Maar zou het helpen als je een dikkere haaknld had gebruikt, dat het dan minder zwaar is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, het doorhalen gaat op zich soepel.
      Mijn polsen zijn niet in orde.
      Ik kan ze niet ver genoeg draaien
      En dan ga ik met mijn schouder moeilijk doen om dat te compenseren.
      Daar moet ik nog even de juiste houding voor vinden.

      Verwijderen
  2. Handig idee zo'n Samplerrol! Ik vind het tunisch haken ook zwaar. Nu ik ern lange naald heb, gaat het wat beter dan met de kabel aan de naald, maar ik krijg evengoed last van mijn hand. Vandaag is het dan ook niet gelukt om het hele lapje af te haken; gelukkig heb ik nog zes dagen de tijd! 😉
    De steek van vandaag lijkt precies op de gebreide tricotsteek. Alleen is de gehaakte versie wel een stuk dikker 😆
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met die kabel lijkt mij ook lastig.
      Zeker als je groter werkt.
      Ik heb maar 31 steken op pen 4

      Verwijderen