maandag 23 januari 2017

Tunische weefsteek en een doosje uit het verleden


Week vier alweer van het Tunisian adventure.
Ik snapte weinig van de beschrijving dus moest ik er uit komen met de fotos.
Die ik, omdat ik links haak, dan ook nog moest spiegelen in mijn hoofd.
In het begin trok het helemaal scheef.
Doordat het garen harig is zag  ik het eerste lusje waar ik in moest steken over het hoofd.
Dit keer geen last van kramp of dooie vingers gehad dus het begint te wennen.


Op zolder liep ik tegen een doosje geborduurde halffabriekaten aan.
Nog stammend uit de tijd dat ik hoopte van tassen maken mijn beroep te maken.
Ik borduurde klepjes voor gsm hoesjes.
En in die tijd deed ik het meteen goed.
Restjes aftelbare stof en verloopsplitzijde gingen mee op vakantie en ik borduurde door tot alles op was.
En toen verdween mijn droom en kreeg je IPads en zo.
En de hoesjes werden nooit gemaakt.
Het doosje vol geborduurde vierkantjes verdween naar zolder.


Een paar jaar geleden maakte ik er al eens een biscornu van.
De rest raakte weer in de vergetelheid.
Gisteravond kwam ik het weer tegen.
Er moet toch iets leuks mee te verzinnen zijn!


13 opmerkingen:

  1. Wat een mooie borduurtjes! Had je een bepaald model hoesje in gedachten? Er worden toch nog steeds hoesjes voor mobieltjes gebruikt? En anders kan je misschien zelf hoesjes of zakjes maken met een borduurtje er op? Wat lekkers of leuks er in en je hebt een mooi cadeautje. Of misschien kunnen er een paar op de zakken/tassen die je al hebt en je hebt prachtige projectbags?
    Maar misschien borrelt er straks wel een heel ander idee bij je naar boven.
    Ook mijn Tunesische avontuur voor vandaag is af. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo enthousiast meer ben. Ik heb vandaag gehaakt omdat het 'moest' van mezelf en niet omdat ik er zin in had. Nu maar hopen dat de zin weer terugkomt...
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De borduurtjes zijn gemaakt voor het formaat nokia van 10 jaar geleden.
      Ik heb er meer dan honderd.
      In die tijd was ik een beetje gestoord.
      Moet er niet asn denken om daar nu nog hoesjes mee te gaan maken.
      Ik zit zelf te denken aan een patchwork kussen of zo.

      Het is nog niet erg spannend he ons tunisch avontuur.
      Mijn kleuren maken het er ook niet spannender op.
      Toch wil ik er wel mee doorgaan.
      Het geeft een beetje structuur aan mijn verder erg saaie leven.
      En doordat ik bezig ben wordt toch m'n creativiteit weer gestimuleerd.

      Verwijderen
  2. PS: is het een idee om de afbeeldingen op te slaan op je computer (of laptop of zo). Dan kan je die daar spiegelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jw had ik ook al bedacht.
    Op mijn tablet kan het ook.
    Gek genoeg kunnen mijn hersenen de fotos wel omgekeerd voorstellen, maar ik heb moeite met de tekst.
    En die kun je niet spiegelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn zo mooi en je hebt er zoveel, zou het niet in een mooie quiltsprei te gebruiken zijn, al is het maar langs de omslag?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn niet allemaal dezelfde maat, omdat ik op verschillende restjes borduurstof gewerkt heb.

      Verwijderen
    2. De een recht, de ander ruit? Dan valt dat niet zo op ;)

      Verwijderen
    3. Misschien 😉

      Ik kan er ook sleutelhangers van maken.
      Of in een Passepartout kaart stoppen.
      Of nog een paar biscornu.

      Verwijderen
  5. Sprei, kussen, wandkleed, ipadhoes, kussen voor een stoel, Bankkleed,.... Ze zijn zo mooi, daar moet iets voor te verzinnen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wow, wat een werk heb je daaraan gehad! Ja das zonde er niets mee te doen idd!
    Maar je had zelf ook al goeie ideeen las ik. Sleutelhangers, kaarten maar ook bijv. cadeauzakjes? Om een mooi klein cadeautjeof iets lekkers in te stoppen?

    Groetjes! Marlies

    BeantwoordenVerwijderen