zondag 12 februari 2017

Hygge proefjes


Woensdag begint de Hygge cal.
Het werd dus tijd om een proeflapje te maken.
Het grijze garen dat al zo'n 25 jaar bij mij in de kast lag is volgens het label geschikt voor naald 3-3,5.
Dus gebruikte ik voor mijn eerste proefje naald 3,5.
Het werd een mooi stevig lapje, maar het is wel 1,5 cm te klein.

Omdat dat wel erg veel scheelt heb ik een proefje met naald 4 gemaakt.
Dan is het lapje precies groot genoeg.
Het lapje is ook veel soepeler, wat voor een sjaal wel prettig is.
Maar het is door de grotere gaatjes wel lastiger om de kruisjes mooi te krijgen.

Toch denk ik er over om voor de dikkere naald te gaan.

4 opmerkingen:

  1. Ik vind m leuk! Ik zou denk ik voor de grotere naald gaan, al snap ik wat je bedoelt met de gaatjes om dan de borduursteekjes mooi te krijgen. Maar anders wordt je omslagdoek straks zo klein en stug.

    Bedankt trouwens voor het leuke idee van de Hygge, ik ga me er ook aan wagen ;o)

    Groetjes marlies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, dan zijn we al met z'n drieën.
      Daar moet je eigenlijk Marjan voor bedanken.
      Die kwam er mee.

      Verwijderen
  2. Dat heeft ze gedaan hoor *Ü*.
    Leuk om te zien dat jouw proeflapjes in andere kleuren zijn! Ik ben heel benieuwd hoe je de kleuren gaat combineren, leuk om er mee te spelen.
    Het is inderdaad wat lastiger borduren bij het lossere proeflapje, maar je sjaal wordt straks wel een stuk soepeler.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb even een restje verloopgaren gebruikt.
      Maar vind pastelletjes niet echt goed spreken op dit grijs.
      Morgen bij daglicht maar even wat helderdere kleuren bij elkaar zoeken.
      En ik heb nu horizontale steekjes naast elkaar gezet
      Als ik ze op een andere niet in woorden neer te zetten manier borduur dan worden ze beter, zag ik op facebook.

      Verwijderen