dinsdag 21 maart 2017

Vakantie met een staartje

Toen ik vorig jaar diverse keren met de trein langs Ommen reed, werd het gevoel steeds sterker dat ik daar graag weer eens naar toe wilde.
Lang geleden had ik daar een penvriendje wonen.
Dus toen ik genoeg overbodige spullen verkocht had ging ik op zoek naar een huisje.


Genoeg parken rondom Ommen, maar de prijzen lagen te hoog en de meeste waren moeilijk bereikbaar met openbaar vervoer.
Er kwam een erg leuke aanbieding voor het inmiddels vertrouwde en fijne park 't Hooge Holt in Gramsbergen langs.
Een hele week nog wel en binnen mijn budget.
Gramsbergen ligt maar een paar haltes verder langs het spoor, dus ging ik overstag.


Op de avond voor mijn vertrek kreeg ik tot mijn verbazing via vakantiehuisoppas de vraag of ik een weekend op iemands huis en have in Ommen wilde passen.
Laat dat nu net het aansluitende weekend zijn.
Dus na overleg met mijn oppas en een naamgenoot (R2a) in Ommen (die ze bleek te kennen), vertrok ik de volgend ochtend opeens voor  de langste vakantie sinds mijn jeugd.

Ik heb 11 dagen lang uitzonderlijk weinig gedaan en vergat zelfs bijna te fotograferen.
R2a heeft me werkelijk alle straten van Ommen laten zien.
En we zijn zelfs bij mijn 'droomhuis' geweest.


Natuurlijk kon een bezoekje aan de kringloop Nogus en Nogus niet ontbreken.

Verder heb ik de week in Gramsbergen voornamelijk doorgebracht met  zwemmen, wandelen, stemmen, in het heerlijke lentezonnetje zitten en blackwork.


Ik haalde kakelverse eitjes bij de kinderboerderij.


En kreeg visite van de gezellige dierenverzorgster.


Afgelopen vrijdag vertrok ik naar Ommen.
Waar ik op 4 kippen, twee katten en een ongelofelijk lieve hoogbejaarde hond mocht passen.
Dit weekend bestond voornamelijk uit dieren verzorgen, veel met het hondje wandelen, beetje winkelen ( oa de Husselmus), bezoekje met hond aan R2a en zijn vrouw en genieten in het bubbelbad.


Toen mijn echte achterneef R1a vroeg of ik weer eens langs kwam als ik in de buurt was, ben ik ook daar op de terugweg nog maar even gezellig uit de trein gestapt.

De rest van de schaarse fotos van deze heerlijk lange vakantie vind je hier

6 opmerkingen:

  1. Wat superleuk Marlien! Dat klinkt als een heelijke 11 dagen! Mazzelaar! En ook zulk mooi weer erbij. Top!

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het was fijn.
      De eerste week had ik schitterend weer.
      Het laatste weekend was bar koud en nat.
      En mijn poeten waaren niet eens boos op me toen ik thuis kwam.

      Verwijderen
  2. Geweldig toch, om wat vakantie te vieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het klinkt als op een goede manier slingers ophangen in je leven. Fijn dat je het leuk hebt gehad. Dat oppassen op het huis van iemand anders vind ik een geweldig slim idee. Wie weet waar dat je nog brengt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het heeft me indertijd in mijn huidige woonplaats gebracht 😉

      Verwijderen