dinsdag 3 oktober 2017

Vanalleswatjetoe


Ik ben weer druk aan het wegdoen.
Op Marktplaats kun je de komende tijd weer eea verwachten.
Ben nu m'n kleding aan het uitzoeken en m'n lapjeskasten.
Maar af en toe komt er ook weer iets bij.
Zo kon ik de verleiding niet weerstaan toen ik tegen deze rubbing plates aan liep.
Ik dacht dat je er reliefs mee kon maken, maar je krijgt er leuke structuurtjes mee.
Ik ben nog op zoek naar toepassingen, maar op internet kan ik er helaas niet veel over vinden.



 Ik kwam nog een paar fotos van de Motortoertocht tegen.


Wat is m'n jas toch geslaagd he!


Zoekplaatje


En toen liep ik toch weer tegen een Cal aan.
Ik dacht dat ik het wel een beetje gehad had.
Maar deze vind ik toch wel heel mooi.
Zal ik wel? Zal ik niet?
Ik heb nog een krat vol katoen liggen.
Maar wordt ie wel leuk met heel ander materiaal?



Als ik hem twee keer zo breed maak heb ik een leuke sprei.

Soms droom ik van een pronkkast.
Zo'n ouderwetse walnoothouten dikbuikige kast, waarvan je de deur op een kier hebt staan, vol gestapeld met handgemaakte schatten

13 opmerkingen:

  1. Gezellig deze kleurige reliëf platen! Ik zal je een mail sturen, met een verwerking met de platen , met papier en boekbinderslijm of houtlijm .
    Leuk ook je jas!!! En weer een cal in heel bijzondere kleuren. Zeker iets voor een sprei!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Joke vertelde me ongeveer hoe jij het doet.
      Toch gek dat er (zelfs op pinterest) zo weinig over te vinden is.
      Ik heb 8 plaatjes met aan beide zijden een relief

      Verwijderen
  2. Daar ben ik weer *Ü*.
    Ik heb eerst maar eens bijgelezen:
    Wat een heerlijke dagen heb je gehad in Ommen en wat geweldig die motortocht!
    Je jas is heel mooi opgeknapt;inderdaad vroeger deden we dat vanzelfsprekend en nu zijn we saai geworden: goede aktie dus van je!
    Ga je de nieuwe CAL meedoen? Ik sla hem over... even geen tijd en geen zin in :-)
    Wat je rubberen matten betreft; heb je al gedacht aan journaling? Daar worden volgens mij deze matten gebruikt om achtergronden te maken. Op Busy Bessy (blog van Elizabeth) vind je vast meer informatie.
    Wat leuk die retro gasplaat! En lekker dat ie het goed doet.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoihoi!
    Heb niet veel met journaling.
    Ik ga eens kijken of ik er iets mee kan voor mn project 75, wat al veel te lang stil ligt.

    Ommen is erg leuk.
    Ik wil zo weer terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kunt ze gebruiken als achtergrondjes voor een zelfgemaakte kaart.
    Of het rubber in klei drukken en er weer uit halen, zo maak je klei met een mooi structuurtje erin, maar wat je dáár dan weer mee kan doen......
    Veel verder kom ik ook niet met leuke ideeën, gek he?!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zie nu al twee keer rubber genoemd, maar ze zijn hard plastic

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je jas is zeker geslaagd! Maar zelf zat ik toch kwijlend naar die heerlijke wafels te kijken. Hahaha!!
    Hmm veel meer dan wat al gezegd is over de rubbing plates kan ik ook niet verzinnen. Misschien met texture paste? (dat kun je ook zelf maken van wat acrylverf met maizena)

    Suc6!!
    Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ooooh en de Cal! Ik ben meteen ook aan het twijfelen, Het isecht een hele mooie idd!!

      Verwijderen
    2. Ja he.
      Maar zou ie in de heldere kleuren (zonder effect) die ik nog heb liggen ook mooi zijn?

      Verwijderen
  7. Is altijd moeilijk van te voren in te beelden idd, maar ik denk het eigenlijk wel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nog een krat vol Catania en dergelijke.
      Bij het uitruimen van werkkamer en zolder vond ik steeds meer.
      Ik ga het gewoon proberen.
      Wordt het gewoon een Markense versie 😉

      Verwijderen
  8. Ik zou het gewoon doen! Ik ben benieuwd hoor ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook.
      Het is maar een negen weken Cal.
      Dus het is te overzien.

      Verwijderen