vrijdag 27 april 2018

Vrijmarkt



Bij ons in het dorp heet het kindermarkt, maar volwassenen mogen er ook gewoon staan.
Omdat ik nog steeds te veel spullen heb, dook ik gisteravond de voorzolder op en zeulde het eea naar beneden.
Vanmorgen ging de wekker om kwart over 6.
Na een snelle douche en rustig ontbijt, sleepte ik mijn fietskarretje naar buiten, stapelde drie kratten op elkaar in de bak propte een lap plastic in de ene fietstas en een oude deken in de andere, plukte een kruk uit de tuin en liep naar het feestterrein op pakweg honderd meter van mijn huis.

Het was koud, maar gelukkig wel droog.
De eerste uren bleef het erg stil, maar aan het eind van de morgen  werd het toch nog druk.
Rijk ben ik ook deze keer niet geworden.
Mijn dorp is niet erg creatief.
Maar degene die wat kochten waren er blij mee.
En met een nog steeds volle kar en €15,50 ging ik "na de middag" zoals ze hier zeggen, om half twee weer naar huis.
Stijf, koud en doodmoe.
Om thuis te komen in een huis dat er uit ziet alsof het ontploft is.

Morgen gaan we ruimen en toch maar weer eens eea on line zetten.

8 opmerkingen:

  1. Pfoeh dat is een aardige hoop werk voor weinig geld zeg. Niet een gevalletje 'makkelijk verdiend'. Al moet het wel een goed gevoel geven dat je in ieder geval een aantal blije kopers gehad hebt, toch ook wel weer leuk. Hopelijk gaat de online verkoop wat makkelijker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Online verkoop is veel meer werk

      Verwijderen
    2. Waarom vind jij dat meer werk? Ik bedoel je maakt 1 keer de advertentie en kunt daarna andere dingen doen en wachten tot er klanten komen. Vind ik zelf minder werk dan urenlang op een kleedje moeten zitten en sjouwen met de spullen in de hoop dat er iemand komt om iets te kopen?

      Verwijderen
    3. 1 advertentie?
      Nou nee.
      Ik heb bv zo'n 50 lappen stof liggen.
      Dat zijn 100 fotos.
      50x de maten opmeten
      50 advertenties plaatsen.
      Eindeloze hoeveelheid mailtjes beantwoorden.
      Met een beetje pech 50x inpakken en talloze keren naar het postagentschap fietsen.
      En dan hebben we het alleen nog maar over de stoffen.

      Verwijderen
  2. € 15,50 - dat is toch niet niks? Rijk worden zal wel weer niet lukken, maar je bent toch weer wat kwijt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet nix, maar ook niet veel.
      En met een dierartsrekening van 328€ deze week is elke euro meegenomen.

      Verwijderen
  3. Jammer, maar inderdaad is elke euro meegenomen! Is er geen crea kunst markt in de buurt?

    BeantwoordenVerwijderen