dinsdag 28 augustus 2018

Gramsbergen lichtstad


De afgelopen jaren ging  ik meerdere keren op vakantie in Gramsbergen.
Maar ik was er nooit in augustus.
En dan hebben ze de leukste week van het jaar.
Dus toen ik uitgenodigd werd om de lichtjes te gaan bekijken, hoefde ik geen moment te aarzelen om ja te zeggen.

Ik had een voorstelling van verlichte straten, huizen, lichtfiguren in de tuinen of zo.
Maar het bleek heel anders.
De straten waren niet alleen verlicht, elke straat had een eigen thema, dat werd uitgebeeld met schilderijen, figuren, taferelen en soms ook door mensen.
We kronkelden eindeloos lang door de straatjes van het stadje en zagen oneindig veel moois, waar ongelofelijk veel werk in zat.







Maar zoals je ziet, valt dat in het donker door de autoruit van een rijdende auto niet te fotograferen, al is het resultaat wel spectaculair.





In een stilstaande auto lukt het ietsjepietsje beter.
Maar eigenlijk moet je dit gewoon in het echt zien.



Thuis lagen Lolo en Piep heerlijk relaxed op ons te wachten.

3 opmerkingen:

  1. Een bijzonder gebeuren! Inderdaad jammer dat het niet zo goed te fotograferen is. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch vind ik die eerste fotos wel spectaculair geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat klinkt dat leuk en mooi!

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen