zaterdag 29 september 2018

En toen was het weer groen



Na de lange droogte en hitte was er niet veel over van mijn voortuin.
Maar langzaam aan hersteld ie zich weer.
Vandaag heb ik me maar eens gestort op het verwijderen van dorre planten en onkruid.

 Hier en daar lijkt het nog wat kaal, maar daar komt al de belofte voor komend voorjaar tevoorschijn piepen. (Oa hele bossen blauwe druifjes)


De slaapmutsjes hebben zich door de hele tuin verspreid en gelukkig hebben we nog geen nachtvorst te verwachten.


 Ook de blauwtinten zijn weer vertegenwoordigd oa  kattenkruid en komkommerkruid.

Doorgeschoten rabarber doet het goed in m'n smalle zijtuintje.
Net als de fuchsia.

Mijn achtertuin is minder spontaan, maar wat er staat is prachtig.

Ik ben mijn voorgangers echt dankbaar.


De reuze afrikanen zijn van de buren, maar ik mag er van meegenieten.
En ik ben verliefd op de herfstanemonen.

Wil je alle fotos groot zien dan kun je ze in mijn tuinalbum vinden.


6 opmerkingen:

  1. Je inspireert me om ook het wonder van mijn tuin weer eens te fotograferen. Onbescheiden vraagje (nou ja, valt wel mee, tenzij je alle vraagjes onbescheiden vindt...: Wat heb / had jij aan papavers staan, en heb je eventueel wat zaad over voor me? Ik wil papavers in de voortuin, en ik heb tot nog toe alleen een klein beetje van een hele kleine rode soort gestroopt, ergens langs de weg in A.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Slaapmutsje is een schijnpapaver.
      Het zijn hele bossen aan één "struik".
      Geen idee of die zaad geeft.
      Maar ik zal het voor je in de gaten houden.

      Verwijderen
    2. Is de zaaddoos op foto 1 van een slaapmutsje? Welke kleur had die? (Ik houd niet van geel...…)

      Verwijderen
    3. Nee, maar die waren al uitgebloeid voor ik hier kwam wonen.
      Zat ook geen zaad meer in toen ik ze weghaalde.
      Er stond toen op een andere plek wel een mooie franjerige rode.
      Maar je zult dus een jaartje moeten wachten 😎

      Verwijderen
  2. Heerlijk om zo in het najaar nog van je kleurige tuin te kunnen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen