dinsdag 4 september 2018

In de kast

Ik kreeg een klacht dat de inhoud van mijn nieuwe kast niet goed zichtbaar was op de fotos.
Nu lijkt het misschien wel alsof ik altijd alles deel, maar dat is niet zo hoor.
Ook ik heb mijn grenzen.
Maar voor mijn verzameling zonder financiële waarde (voor inbrekers 😉) wil ik wel een uitzondering maken.

Deze gebruiksvoorwerpen werden voor de oorlog door meubelmakers gemaakt uit restmateriaal als er even geen werk was.
Blijkbaar alleen boven de rivieren, want ik ben ze in het zuiden des lands nooit tegen gekomen.
En vlak na mijn verhuizing vond ik er, na zeker 12 jaar niets, in de kringloop weer eentje bij voor 1€.











Ps, achteraf blijkt de herkomst aan de andere kant van de wereld te liggen:

4 opmerkingen:

  1. Mooie verzameling.

    Mijn ouders hadden (omgeving Zwolle) ook een paar van dit soort potten. Ik wist niet dat het restwerk was, fijne aanvulling.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ze er nog zijn, zuinig op zijn.

      Ik heb één valse, daar staat op "made in Japan".

      Verwijderen
    2. Achteraf blijkt de herkomst heel ergens anders te liggen zie: https://vanalleswatjetoe.blogspot.com/2020/10/de-fabriek.html?m=1

      Verwijderen