dinsdag 23 oktober 2018

Kijk op kunst



Elk jaar in de herfstvakantie wordt het centrum van Ommen overgenomen door lokale kunstenaars.
Door het hele centrum hangt en staat kunst in etalages, winkels en eetgelegenheden.
In de kleine achterstraatjes hangen buiten aan de muren nog werken van jaren her, die bij een vroegere editie speciaal gemaakt zijn om te blijven hangen.

Het was koud en motterig toen wij langs de winkels slenterden om een verscheidenheid aan kunst te bewonderen.
Totaal verkleumd kwamen we halfverwege terecht bij het atelier van Azat Malik.
De schilder node ons hartelijk binnen en vergastte ons op koffie, thee en verhalen.
Het atelier hing vol met een keur aan schilderijen waarvan deze me onmiddelijk opviel door de diepte en rust. (Die op foto lang niet zo intens over komt.)

Na een uurtje vervolgden we onze weg door kou en motregen.

http://www.vechtdalkunsten.nl/

------------

Nb onderweg kocht ik een nieuw SD kaartje in de hoop dat daarmee het probleem van de verdwenen fotos oplostte.
En met het testen van dat nieuwe kaartje kwam ik er achter dat de datum op mijn camera verkeerd stond.
De fotos waren dus wel geupload maar stonden opgeslagen in 2014.
Hoe dat kan is me een raadsel.
Maar ik heb de foto's alsnog toegevoegd aan het bericht van vorige week

https://vanalleswatjetoe.blogspot.com/2018/10/dag-van-het-huren.html

3 opmerkingen:

  1. Een leuke route, maar jammer van de regen... Toch heel wat moois gezien hé.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker.
      Sommige winkeliers hadden zelfs de etalage aangepast zodat de kleuren beter bij de kunst paste.

      Verwijderen