donderdag 18 oktober 2018

Vandaag is 't rood

Vorige maand brak mijn kies.
Het werd met het tandartsen te kort nog een hele toer om een tandarts te vinden die mij helpen wilde, maar door bemiddeling van mijn zorgverzekeraar lukte het toch nog vlak bij huis.
Vandaag kreeg ik dan mijn eerste kroon.
Ik hoef niet uit te leggen dat daar ook wat rood bij kwam kijken.

Daarna ging ik geld pinnen bij de supermarkt.
Althans dat was de bedoeling.
Maar het lukte voor de derde keer deze week alweer niet.
Nee ik stond niet rood.
Mijn bank had gewoon weer de zoveelste storing.
Dus fietste ik maar naar de andere kant van de "stad".
En zowaar lukte het bij die pinautomaat wel.

Op de terugweg kon ik het niet laten om nog even bij de kringloop binnen te lopen.
Ik vond er een mooi rood zwart bloesje,


met borduursels



 nog wat freubelwaar



 en een rood metalen kastje met houten laatjes voor in mijn hobbykamer.
(Er moet nog 2,5 doos een plekje krijgen.)


Gelukkig is de kringloop niet zo ver van mijn huis en met het rode kastje op de bagagedrager van mijn rode fiets met grote rode fietstassen en mijn nieuwe knalrode jas aan (die ik vorige week op de kop tikte ter vervanging van mijn niet meer zo knal oranje en totaal versleten oude jas) zal ik vast een opvallende verschijning geweest zijn.



Thuis aangekomen genoot ik nog even van de aanblik van de traktorband die ik vorige week via de weggeefhoek kreeg.
Nee die is niet rood, maar wie weet staat ie volgend jaar vol rode bloemen.



Het rode kastje mistte een knopje, maar ik vond de glazen knopjes toch al niet bij de industriële look passen.
Vorige maand had ik al een zak vol houten knopjes op de kop getikt om een hoop lelijke aftandse knopjes van kasten en laatjes op oa mijn slaapkamer te vervangen.
Daar waren er nog wat van over en zo ziet mijn nieuwe rode kastje er weer keurig uit.



Terwijl ik dit blogje schrijf bezorgt een postbode in een rood busje een paar pakketjes.
Een nieuw Selle Royale zadel, omdat het zadel van mijn rode fiets zo erg doorgezakt is dat met een  paar minuten fietsen al vanalles op niet nader te noemen plaatsen rood uitslaat.

Lapjes ecru, paars en rood linnen om een oh zo leuke tuniek die niet goed zit te veranderen.

En een rode doos vol bestek.
Bij mijn vorige verhuizing raakte er een doos met keukenspullen onverklaarbaar zoek.
Daarin zat ook een deel van m'n bestek.
Dat ook nergens meer te koop was.
Dus vulde ik het tijdelijk aan met vanalles en nog wat van de kringloop in de hoop het ooit weer compleet te krijgen.
In de afgelopen 7,5 jaar vond ik sporadisch wat onderdelen.
Dus toen ik van de week eindelijk op Marktplaats weer wat tegen kwam voor een scheet en drie knikkers heb ik het gelijk besteld.
Het is alleen wel een beetje meer dan wat ik kwijt was.


Veel meer.
Nou ja, dan kan er nog eens wat zoek raken.



4 opmerkingen:

  1. Roder kan haast niet, maar wel boffen met al deze spulletjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er liep vandaag een rode draad door je leventje, leuk. Die knopjes op het kastje vind ik een hele goede keuze!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook ;-).
      Die glazen knopjes zijn schattig hoor, maar toch meer iets voor een bijouteriekastje of zo.

      Verwijderen
  3. Hihi, leuk om te lezen!

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen