zaterdag 17 november 2018

Een uitje met een onverwachte wending


Afgelopen dinsdag kreeg ik een berichtje van de Uitbus (voorheen de Boodschappenbus) dat er door ziekte voor een aantal uitjes een paar plaatsen weer beschikbaar waren.
Dus gaf ik me op voor een tocht door Salland.
Een mooie gelegenheid om weer een stuk van de regio te verkennen.
Ik werd gistermorgen keurig thuis opgehaald.


We reden via Vilsteren 


naar Dalfsen.


Waar we tot mijn stomme verbazing door een onbekende sponsor getrakteerd werden op koffie met gebak op een plek die mij zeer vertrouwd was.
Waar nu op het landgoed Gerner het sfeervolle hotel-restaurant de Barones huist, zat vroeger het LTC (Leefstijltrainingscentrum).
Hier heb ik heel lang geleden 3 meerdaagse  workshops gevolgd die mijn leven totaal veranderden.
Wat was het leuk om hier weer even terug te zijn!


 Daarna volgde een tocht langs landhuizen.
(Wat zijn er veel fraai bewaard gebleven in Overijssel)


Langs de IJssel.


En veel plaatsjes waarvan ik de naam vergeten ben.


In Lettele stopten we voor de lunch in het gezellig restaurant de Koerkamp.


 Waarna de de terugtocht via de Holterberg ging.
Als kind ben ik hier eens geweest, maar ik kon me er weinig meer van herinneren dan dat het imposant was.
En dat is het.
Het weidse uitzicht is niet te vangen vanuit een rijdend busje.
Wat zou ik hier graag nog eens terugkomen om in alle stilte van dit prachtige uitzicht te genieten.

Ik was veruit de jongste deelnemer, maar het was erg gezellig.

Alle fotos staan in dit album.

Fotos van deelnemers zijn met hun toestemming geplaatst.

8 opmerkingen:

  1. Wat een bof voor jou dat je mee mocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige dag moet dat zijn geweest👍🏼

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig, ik deed ook een keer een training in Dalfsen - een weekend als ik me goed herinner, maar ik kan me helemaal niets van de omgeving herinneren - alleen dat het een enorme reis was daarnaartoe, boemeltjes enzo..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was dat ook daar?
    Van de omgeving herinnerde ik me ook niets.
    En inderdaad een megareis.
    Ik ging het laatste stuk met de schoolbus vanuit Zwolle mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig dat je meemocht met deze prachtige tocht met herinneringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk hè, dat Ouderenfonds met de Plusbus

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb begrepen dat dit een zelfstandige stichting is.
      Ze doen wel dingen met het ouderenfonds, maar ook veel zelf.

      Verwijderen
  7. Probleem met de foto's is eindelijk opgelost.

    BeantwoordenVerwijderen