vrijdag 30 november 2018

Maarten 't Hart


Toen AO van de week vroeg of ik zin had om mee te gaan naar de open atelier dag van Maarten't Hart, was ik enigszins verbaast.
"DE Maarten t' Hart?, vroeg ik nog.
"Jaha, DE".
Ik ken Maarten 't Hart alleen als schrijver.
Nou ja kennen?
Ik heb nog nooit wat van hem gelezen, want ik ben niet zo van de literatuur.
Maar dat ie ook schilderde had ik nog niet eerder gehoord.
Dus ging ik toch maar even op onderzoek uit.
DE Maarten 't Hart uit Groot Oever is de kunstschilder en dus niet de schrijver.



Groot Oever is een buurtschap dat uit één straat met diverse zijpaadjes met dezelfde naam bestaat.
Er zijn zelfs meerdere huizen met hetzelfde huisnummer.
De TomTom was het spoor bijster en we verdwaalden dan ook compleet.
Er was nergens een mens te zien en toen AO bij een manege de weg vroeg kenden ze de schilder wel, ze zagen hem altijd langs fietsen, maar waar ie nou woonde?
Geen idee.
En daar wij beiden nog in het bezit zijn van een bejaard gsm konden we er ook niet op googlen.
Dus toen we op het zoveelste buitenpaadje strandde belde AO maar naar z'n dochter of die  op internet wilde kijken.

Ondertussen kon ik dit prachtige plaatje schieten.



Maarten 't Hart de kunstschilder woont op een prachtig plekje in the middle of nowhere.


Hij maakt adembenemende realistische schilderijen en pentekeningen waarin je je terug in de tijd waant.
Ongelofelijk fijn en gedetailleerd.
Hoe kan het nou toch dat ik nog nooit van hem gehoord had?



Hier kun je zijn werk zien:



6 opmerkingen:

  1. Ik had ook nog nooit van de beeldend kunstenaar gehoord, heb gelijk eens gekeken, tjonge wat kan die man prachtig tekenen en schilderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige schilderijen maakt deze Maarten 't Hart (ik had ook nog nooit van hem gehoord. 😊)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die arme man moet natuurlijk al heel lang concurreren met zijn schrijvende naamgenoot. Zonde, want hij maakt inderdaad heel knap werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad adembenemend realistisch werk!Wat leuk om daar te kijken. Ik kende de schilder ook niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is de schrijver Els.
    Dit is echt iemand anders.

    BeantwoordenVerwijderen