woensdag 7 november 2018

Sokken


Met Anja hebben we het nogaleens over sokken.
Ze breit ze nl altijd zelf en ook nog eens hele mooie.
Toen ik me afvroeg hoeveel ze er wel had, weidde ze er gelijk een blogje aan.

En nu kan ik natuurlijk niet achter blijven.

Ik heb al sinds m'n 21 een sokkentik.
In die tijd had ik nog een voor mij zeer bescheiden kledingmaatje 44, maar grote maten winkels waren er nog niet en de gewone winkels gingen niet verder dan 42.
Dus liep ik in herenbroeken en oude overhemden van mijn vader.
(Oh wat een opluchting toen een paar jaar later de eerste grote maten winkel Studio Star in Beverwijk haar deuren opende)

Er waren drie dingen waar ik niet belemmerd werd door de maat.
Oorbellen, sjaaltjes en sokken (toen nog maat 41)
In de aanloop naar mijn verhuizing telde ik nog ruim 300 paar oorbellen, meest uit mijn 20er jaren en een plank vol sjaals.
Van de sjaals is een deel in de kledingcontainer verdwenen.
Van de oorbellen een klein deel naar de rommelmarkt.

En ja dan zijn er nog mijn sokken
Tot voor kort verdeeld over twee laatjes.
Een voor gebruikte sokken en één voor nieuwe.
Uit die laatste mag ik alleen pakken als de kleur niet meer in mijn gebruikte sokkenla voor komt.
Zo voorkom ik dat ik op een gegeven moment met alleen nog maar versleten sokken zit.

En toen kwam er vorig jaar een paar Meindl's op mijn pad en bleken vrijwel  al mijn sokken te kort.
Dus plunderde ik uit de aanbiedingenbak van het Kruidvat de Happy Socks, die lekker lang zijn.
Maar nu heb ik dus echt heeeeeeeel veel sokken.


Links de gebruikte, in het midden m'n lange, en rechts de reserve.

Bloos.

20 opmerkingen:

  1. Oooohhh wat een heerlijke la vol! Voorlopig kan je even voort 🙂.
    Ik dacht dat ik veel sokken had (ik heb 10 paar), maar nu ik jouw la zo zie, kan ik met een gerust hart nog een paar sokken breien😂

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon: iedere dag (of om de dag, ik heb geen zweetvoeten:) een paar schone sokken en regelmatig een handwasje ;)

      Verwijderen
    2. Je matcht dus niet de kleur van je sokken met je kleding?

      Verwijderen
    3. Meestal niet.😉. Ik heb voornamelijk gekleurde sokken en die passen bij alle broeken (ik draag vooral spijkerbroeken en af en toe een unibroek).

      Verwijderen
    4. 😂😂😂 ik neem toch aan dat je ook wat boven je broek aan hebt.

      Verwijderen
    5. Wel nu het kouder wordt😂. Maar dat hoeft van mij niet te matchen met de sokken🙂

      Verwijderen
    6. Oke, eh, haha, dit wordt een raar gesorek.
      Je draagt dus de hele zomer alleen een spijkerbroek en wolle sokken.

      Verwijderen
  2. Toen ik jong was had je ook echt een "sokken rage" met allemaal gekke, leuke printjes. Dan gaven mijn vriendinnen en ik elkaar met verjaardagen graag de gekste sokken. (Ik liep ook regelmatig met twee verschillende sokken aan, hihi)
    Toen was er een poos dat je echt alleen heule saaie sokken had, maar nu zie ik weer steeds meer printjes komen. Leuk is dat! Voor mijn dochter pas Harry Potter sokken gekocht. Vond ze fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was vast in de tijd dat mijn toenmalige zwager met van die brede stropdassen met cartoonfiguren erop naar z'n werk ging.

      Verwijderen
    2. Jaaaaa! Idd! Whahahaha! Dat klopt

      Verwijderen
  3. Strepensokken van de Hema zijn favoriet, maar zoveel als jij heb ik er toch niet... Zoveel heb ik er ook helemaal niet nodig; ik heb voor zo'n twee weken sokken in de la liggen, en ik was ongeveer eens per week.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee vertel het maar niet, dan kom ik ook niet in de verleiding.

    Zoveel sokken heb ik ook absoluut niet nodig hoor, al vind ik het wel belangrijk dat sokken matchen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige collectie sokken, daar steekt mijn lade maar zielig tegen af...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In het echt zijn ze vrolijker hoor, maar het licht in mijn slaapkamer is beroerd.
      Maar wat een onderwerp om overvte bloggen he.
      😂😂😂

      Verwijderen
  6. Je krijgt in ieder geval geen koude voeten. 😜 Gezellig kleurige la vol. Volgens mij maakt het niks uit als je er nog meer bij koopt of maakt. Als je blij wordt van fijne sokken al helemaal niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voorlopig komt er niets meer bij.
      De linkerkant is behoorlijk aan het verslijten.
      Dat zijn van die golven he, dan heb je opeens elke week wel een gat in een sok, maar rechts zit echt nog meer dan voldoende in.

      Verwijderen
  7. Haha, wat dat sokken breien van mij al niet teweeg brengt, jij hebt nu zelfs een heel blog geweid aan sokken! Wel leuk om te zien hoeveel je er hebt, jij kunt voorlopig vooruit! En ik heb zo weer een goede smoes om een nieuw paar sokken op de naald te zetten, want dat voorraadje van mij is maar een schamele vertoning! Was ik toch al van plan hoor, want net als jij wil ik dat mijn sokken matchen met mijn (boven)kleding! Ik draag trouwens 365 dagen per jaar broeken, bovenkleding en (bijpassende) sokken (lol).

    BeantwoordenVerwijderen