dinsdag 18 december 2018

De klik met Anne



Het is al weer zo'n 34 jaar geleden dat ik hem leerde kennen: Anne.
We hadden gelijk een klik.
Hij ging net samenwonen met z'n vriendin.
We schreven lange brieven.
En reisden af en toe naar elkaar toe.
Ze verhuisden naar Ommen.
Ik was eregast op hun huwelijk.
Er kwamen kinderen.
Ze kwamen logeren.
En, zoals dat wel vaker met penvriendjes gaat, we verloren elkaar uit het oog.


De site Vechtdaltips plaatste afgelopen voorjaar één van mijn fotos, met naamsvermelding op hun site.
En tot mijn verbazing kreeg ik kort daarna via facebook een berichtje van: Anne.
"Ben jij DE Marlien die lang geleden in Santpoort woonde?"
Eerlijk gezegd aarzelde ik wel even om de draad weer op te pakken.
Er waren immers alweer zo'n 26 jaar verstreken.
Maar natuurlijk raakten we toch aan de praat.
En de klik was er nog.

Een maand later kreeg ik een huis toegewezen in Ommen.
Wat moet Anne verbaast zijn geweest toen ik hem dat schreef.
Zelf woonde hij daar al lang niet meer en was inmiddels gescheiden.
En hoewel hij zelf midden in een verhuizing zat hielp hij tussendoor ook nog met de mijne.
En de klik was er nog.


(Dit is zo ongeveer de vreselijkste foto die ik heb van Anne en mij nogal uitgeput tijdens de verhuizing.)

Deze zomer liet hij mij de regio zien, we sprokkelde spullen voor elkaars huizen bij elkaar, gingen dagjes uit en praten en praten en praten en praten en praten.
En de klik is er nog.

Vorige week zei Anne: "We moeten nu echt eens praten over ons".
En ik zei: "dat is goed.'
En nu heb ik een hele echte adembenemende diepe klik.
Met Anne.







Geplaatst met goedkeuring van Anne


21 opmerkingen:

  1. Hiervoor kom ik als lurker even uit de kast! ^^ Wat een prachtig einde van een bewogen jaar! Veel geluk samen! ^^

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he, dat had ik echt niet kunnen verzinnen.
      Dank je wel

      Verwijderen
  2. Wie had dat nou gedacht. Veel geluk en wat heeft jouw keuze goed uitgepakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt Memories wel.😉Wat ben ik blij voor je!
    Jullie nieuwe jaar begint prachtig, ik wens jullie heel veel geluk samen. Niet alleen in 2019 maar nog véél langer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een geweldig einde van een bijzonder jaar! ik wens jullie heel veel geluk samen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi om dat ook hier te lezen. Ik wens jullie beiden samen alle goeds!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterende romance Marlien! Memories is er niks bij! En wat een leuke Anne! Van harte geluk gewenst, nu en nog heel veel mooie toekomst samen! Ik heb er warm kippenvel van!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat geweldig! Ommen pakt wel heel erg goed uit voor je. Heel veel geluk jullie samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat het een goede beslissing van je was om te verhuizen, dat was duidelijk. Maar dat het zo zou uitpakken, had je zelf ook vast niet verwacht. Wat ontzettend leuk, en wat is het je (jullie) gegund! Heel veel geluk gewenst, en geniet van de mooie tijd samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd voor jullie beiden.

    Wie had dat kunnen denken

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi verhaal!!!!Dat geeft me hoop 🙂
    Geweldig voor jou en inderdaad, dat verzin je gewoon niet!

    BeantwoordenVerwijderen