dinsdag 4 december 2018

Sinterklaas


Als je alleenstaand bent gaat Sinterklaas meestal je huisje voorbij.
Maar aangezien alles dit jaar anders is dan anders, kwam ie nu wel langs.


Bij het eetcafé kregen alle bezoekers gisteren naast warme chocolademelk met slagroom en heel veel kruidnoten ook een cadeautje.
Ik kreeg een grappig lampje met LED-sterretjes.


En vandaag bracht de post een boek vol verhalen over en foto's van de (Overijsselse) Vecht.
In Nederland en Duitsland was een verhalenwedstrijd uitgeschreven.
Deze fictieve verhalen moesten zich afspelen rond de Vecht.
Daarnaast was er een fotowedstrijd.
De beste tien Nederlandse en tien Duitse verhalen zijn samen met de mooiste fotos gebundeld in dit boek.
Ik won het op facebook.


Via de plaatselijke weggeefhoek, mocht ik dit leuke kannetje ophalen.
Ik moest er wel 7,5km voor fietsen.
Maar dat deed ik binnen een uur.
Voor de meeste mensen zal dat een peulenschilletje zijn.
Voor mij was het weer een kleine mijlpaal.


En de dag werd besloten met een etentje bij nieuwe kennissen.
Een heerlijke bamischotel met ijs met warm fruit toe.

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuke verrassingen voor je Marlien! Wat fijn dat je dit meemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lampje is echt grappig! Iets winnen is altijd leuk en van dat kannetje word je instant vrolijk.

    Fijne cadeautjes allemaal Marlien, het zij je gegund... Na al die ellende verdien je gewoon vrolijkheid om je heen.

    Fijne Sinterklaasavond alvast, ik hef een extra mok choco voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marlien, je bent een echte bofk...!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is nou ècht Sinterklaas!!! Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat woon je toch op een goede plek, ik ben blij voor je!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat het je in je nieuwe woonplaats zo goed gaat.

    BeantwoordenVerwijderen