maandag 18 februari 2019

Boerenmarkt


Eén keer per maand is er in Vilsteren een boerenmarkt, waar producten uit de regio verkocht worden.
Daar wilde ik graag eens rondkijken dus stond Anne afgelopen zaterdag al vroeg voor de deur om me op te halen.

De markt bleek uitgebreider dan ik verwacht had in zo'n klein dorpje.
Je kon er echt van alles kopen.
Oa brood, bier, vlierbessensap, honing, vis, kaas, bloedworst en verrukkelijke chocolade.
Bij die laatste wil ik nog wel eens een workshop volgen.
En ik heb zo'n vermoeden wie er dan met me mee zou gaan.


Omdat het prachtig weer was besloten we naar het theekoepeltje te lopen.


Onderweg kwamen we deze ons onbekende vogeltjes tegen.


 Vlak voor het koepeltje is een uitkijkpunt waar je prachtig uitzicht hebt over een oude afgesloten bocht van de vecht.


 Daar kwamen we deze lieve hond tegen.


Ook het uitzicht uit het theekoepeltje is prachtig.
Je ziet links de kerk van Vilsteren en Rechts de molen.
En die boom in het midden?
Dat hoort zo.
De adelijke dames wilden als ze in het theekoepeltje verpoosden graag hun blanke huid behouden.
En de boomkruin vormt een natuurlijke parasol.


Maar een foto zonder boom is toch fraaier dus ging ik even op de rand van het heuveltje staan.




Ik ben nog steeds aan het zoeken naar het perspectief.
Volgens leden van de fotogroep op facebook is het saai om de horizon precies in het midden te zetten en kun je beter kiezen voor een lage of hoge horizon.
Wat vinden jullie?


Alle fotos

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke markt! Dat was een gezellige dag, zo te zien.
    Ik heb geen verstand van fotograferen, ik vind dat je gewoon de foto's moet maken zoals jij ze het mooiste vindt. Persoonlijk vind ik de eerste het mooist, maar die zou dan "fout" zijn? Ik vind de andere 2 er niet logisch uit zien, alsof je je camera niet goed vast had (zei de leek).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik kies voor de 1e foto!Echt door die boom/struik op de voorgrond.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig zo'n markt, en al extraatje de theekoepel. De foto's mag je van mij gewoon maken, zoals je zelf wilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt gezellig! En prachtig weer. Boffen!
    Ik hou van foto 2, met veel lucht en weinig voorgrond, dan trekt je oog meteen naar het kerkje en de molen.

    Groetjes marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit lijkt me een hele leuke markt om te bezoeken. En het was er ook prachtig weer voor natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je vertelt een verhaal met je foto. Met foto 1 zeg je: ik stond op wat afstand en zag een kerk en een molen. Met foto 2 zeg je: ik had de ruimte, de lucht was blauw en ik zag op de horizon ook nog een kerk en een molen. Met foto 3 zeg je: ik liep door grasland en overal waar je zag was er grasland. Toen kwamen we bij een dorpje met een kerk en een molen.
    Als je zo naar het perspectief kijkt weet je beter wat je wilt fotograferen. En je vogel is een vink ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ik dacht wel dat jij met het antwoord zou komen.
      Ik heb altijd gedacht dat een vink groen was.
      Deze waren heel erg roze.

      Verwijderen
    2. https://www.tuinvogeltelling.nl/herkenningstips/?tip=21

      Verwijderen