maandag 29 april 2019

Wist je ...

... dat we 1ste paasdag, op mijn verjaardag, op ons favoriete plekje aan de Vecht, wel een uur hebben zitten kijken naar twee ijsvogeltjes die visjes aan het vangen waren.
... dat dit de eerste keer was dat ik ijsvogeltjes zag.
...  dat we natuurlijk net die ene keer geen fototoestel bij ons hadden.


... dat we woensdag verrukkelijke oranje soezen aten.
... dat die gratis waren omdat de Oranjevereniging 60 jaar bestond.


... dat ik na jaren zoeken, donderdag in de kringloop, voor maar €2,50 eindelijk een megaleuk, splinternieuw, goed en handig tasje voor mijn fototoestel vond.



... dat ik vrijdagavond voor het eerst sinds mensenheugenis een verjaarsfeestje had.
... dat we afgespoken hadden dat er geen cadeautjes hoefden, maar dat er toch door een paar mensen aan werd gedacht.
...  dat er veel te veel eten en drinken in huis was, waardoor ik nog een hele tijd voort kan.
... dat het  erg gezellig was.


... dat de hele straat versierd was.
... maar dat dat niet voor mij was.
... dat ik de eer had om de koning in mijn voortuin te hebben.



... dat mijn leuke rode stoeltje weigert om de goede kant op te blijven staan, als er niemand op zit.

8 opmerkingen:

  1. Leuke dingen allemaal, behalve het stoeltje, dat moet nog leren, om de goede kant uit te blijven staan !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb net ontdekt dat het in de voet zit.
    Die moet ik een stukje verdraaien dan komt het weer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Ja hij deed nooit wat ik wilde, maar heb nu eindelijk het geheim ontdekt.

      Verwijderen
  4. Wat gaaf dat je een ijsvogeltje hebt gezien! die staat ook op mijn wensenlijstje... zo'n mooi vogeltje, maar watervlug zeker? Wat een dotje joh, dat fototasje.
    Je bent overduidelijk aan het genieten, dat is leuk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Twee zelfs.
      Ze stoneen al jaren op mijn lijstje, was op vakanties in Borger al naar ze op zoek geweest.
      Daar zouden ze bij een vijver en een sluisje zitten, maar natuurlijk nooit als ik er was.
      Ze zijn supervlug.
      Ik denk dat fotograferen op die afstand ook niet gelukt zou zijn.

      Dat fototasje is puur jeugdsentiment.
      Halfverwege de jaren 80 helemaal hip.

      Verwijderen
  5. Wat een hoop leuke en mooie dingen op een rijtje. Het is je van harte gegund!
    Had ik je al gefeliciteerd??? Zo niet, van harte!!

    BeantwoordenVerwijderen