donderdag 23 mei 2019

Creatief café

Sinds een paar maanden ben ik vrijwilligster bij het creatief café van een wijksteunpunt in een verzorgingstehuis in ons stadje.
Elke donderdag komt daar een gezellige groep oudere dames bijeen.
Deels bewoners en deels uit de wijk.

Er is me gevraagd of ik ook af en toe een klein workshopje wil geven dat hooguit 1,5 uur duurt.
Dat is nog best lastig.
Het mag niet te moeilijk zijn, maar ook niet kinderachtig.

Vandaag begon ik dus met cadeaukaartjes maken.
Geinspireerd op de ATC die ik vroeger maakte.
Ik was heel benieuwd wie er mee zou doen, want er werd van te voren wel wat gemopperd over "dat gepriegel".
Maar ik begon gewoon met de eerste die erbij kwam zitten en voor diegen die niet mee wilden doen was er een aparte tafel neer gezet, zodat ze gewoon lekker door konden gaan met haken en breien.
Al gauw kwamen er meer mensen bij zitten en werd er druk tussen de kaartjes en plaatjes en stickertjes gesnuffeld.
Iedereen hielp elkaar.
Het werd een gezellige middag.


En de dames gingen tevreden met hun kaartjes naar huis.

4 opmerkingen:

  1. Wat goed gedaan Marlien!
    Dat 'gemopper' aan het begin komt vaak door onwetendheid, maar gelukkig zijn de dames daar overheen gestapt en zijn ze heerlijk bezig geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet iedereen heeft mee gedaan hoor.
      Maar dat hoeft ook niet.

      Verwijderen
  2. Dat ismeestal zo, een beetje gemopper ,eerst aankijken denken de meeste, en dan gaan ze toch meedoen. Leuk hoor om zo met die dames bezig te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat onwijs leuk! Tja weerstand... dat is altijd een lastige, maar met enthousiast bezig zijn, trek je ze toch over de streep. Mooi resultaat geboekt!

    BeantwoordenVerwijderen