woensdag 21 augustus 2019

Boerenmarkt de Krim


Het voordeel van in een toeristisch gebied wonen is dat er in de zomer veel gebeurd.
Vandaag reden we naar De Krim, naar Hoeve Bosman, waar een gezellige boerenmarkt werd gehouden.


Ik kocht er een stukje brokkelkaas.
Dat eet ik niet zo vaak, maar ik vind het de lekkerste kaas die er is.
Vroeger thuis kregen wij altijd jonge kaas en dat vond ik niet lekker.
Maar na een excursie naar een kaasfabriek toen ik 12 was, ontdekte ik dat kaas ook lekker kon zijn.
Vanaf toen kreeg ik twee keer per jaar een stuk overjarige brokkelkaas, van Sinterklaas en met mijn verjaardag.


We luisterden er opnieuw naar de Sjompiesingers.


 We keken nog even bij de paarden.


En op de terugweg stopten we nog even bij ons geliefde plekje: de stuw bij Junne.


Daar is pas een sluisje bij gebouwd en vandaag zagen we voor het eerst dat er boten door gingen.


Bij het sluisje groeien steeds meer van deze planten.
Ik heb geen idee wat het is, maar ik vind ze erg mooi..

8 opmerkingen:

  1. Dat is malva. Nederlandse naam is kaasjeskruid maar de naam malva wint terrein. Denk dat dit een gekweekte soort is die als tuinafval weer verwilderd is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooh, dan ben ik in de bone.
      Ik heb iets met heel licht gele bloemetjes in de tuin waarvan ik dacht dat het kaasjeskruid was.

      Verwijderen
  2. Wat een mooie sfeerfoto's heb je gemaakt. Ook ik ben een kaasfan.
    'k dacht dat ik geen geitenkaas lustte, maar op een verjaardag at ik een stukje witte kaas, heerlijk....het bleek geitenkaas te zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geitenkaas zo vine ik niet lekker.
      Maar gepanneerd gebakken met cranberrysaus of honing!

      Verwijderen
  3. De Krim, het klinkt ver weg, maar voor jullie gelukkig dichtbij.
    Een boerenmarkt is altijd leuk en helemaal als je er jezelf kunt verwennen met lekkere brokkelkaas. Wat een mooie jeugd herinneringen heb je er aan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja,bij de Krim had ik vroeger ook een iets verder beeld.
      De kaas was heerlijk.

      Verwijderen
  4. Die stuw heb ik geloof ik echt gemist, ik moet nog eens terug komen fietsen. ;-) Ja, de plant is een Malve Sylvestris, ik heb eventueel wel wat zaad voor je als je wilt, ik kreeg het afgelopen jaar van iemand aan wie ik stekken weggaf. Bij jouw keukendeur stond ook een Malve, maar een net andere, lichtere soort.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja die bij de keukendeur bedoelde ik.
      Maar die ziet er compleet anders uit.
      Zaad is altijd welkom.

      Er zijn meerdere stuwen in de Vecht.
      Dalfsen, Vilsteren, Junne, Diffelen en volgens mij nog één.
      Jij was vlakbij die in Vilsteren,
      Dat is een grotere.

      Verwijderen