maandag 9 september 2019

Festival en regenboog

In Emmen vond gisteren het 17de internatonale shanty & seasong festival plaats.
Inmiddels ben ik door mijn vriendje aangestoken door het shantyvirus.
Dus togen we richting Emmen.


Er waren 24 deelnemende groepen, die verdeeld over het centrum optraden.
We hebben ze niet allemaal gezien.
Maar het werd, ondanks de regen, een leuke middag, met een variëteit aan koren.
Sommige niet al te best, anderen op hoog niveau.
De IJsselboei uit Brummen is een echte topper.
Een koor dat super strak zingt en dat je in je buik voelt.


Natuurlijk gingen we ook naar de Sjompiesingers.
De arme dirigent moest in de regen staan terwijl het koor lekker droog stond.
Dat zorgde voor de nodige hylariteit.


Twee mannen voor ons ergerde zich, omdat ik mee zong.
Beetje gek, want er zongen zoveel mensen mee.
Maar blijkbaar vielen mijn geschoolde operaklanken uit de toon voor ze.
Tja je hebt van die mensen.

Ik kon het sjompiebestuur ook al niet overhalen om vrouwen toe laten, dus droop ik maar met de staart tussen de benen af.
(Geintje)

Op de terugweg werd ik weer getrakteerd op een mooie rit door Duitsland en Nederland.
En bij ons favoriete plekje bij het stuw  van Junne werden we verrast door moeder natuur, met een haarscherpe regenboog, die op een gegeven moment zelfs dubbel was.









8 opmerkingen:

  1. Oh, ja - Shantykoren! Ik zag het feestje deze zomer aanstaan in Emmen - maar vond het voor nu te ver weg. Zo leuk! Overigens heeft ook Nunspeet zijn Shantykoren festival - maar dat is voor jou verder weg, denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb geen idee hoever dat is.
      Zal het eens opzoeken.

      Verwijderen
    2. Voor mij: een dagje fietsen ;-) Voor jou iets verder denk ik...…..

      Verwijderen
    3. www.shantynederland.nl
      Er zijn er nog veel meer

      Verwijderen
  2. Weer een bijzonder dagje! Ik ken het niet Shantykoren , maar ongetwijfeld erg de moeite waard. Als prachtige afsluiting, een fraaie regenboog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dan moet je zeker een keer gaan kijken.
      Brabant kent ze ook.
      IK heb ze daar ook wel gezien.

      Shantykoren zingen voornamelijk zeemansliederen, kroegliederen en volksliedjes.

      Verwijderen
  3. Oh, dat moet leuk zijn geweest! Ik woon vlak bij Emmen maar wist er niets van. Zo te lezen hadden jullie een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik las het toevallig op facebook.
    Nou ja toevallig? De spyware zal het wel opgepikt hebben.
    Ik was al benieuwd of ik je ongemerkt tegen had kunnen komen.
    Volgens mij is het elk jaar.
    Er was ook een braderie en er zou een rommelmarkt zijn, maar denk dat die laatste door de regen verjaagd waren.

    BeantwoordenVerwijderen