woensdag 26 februari 2020

Stitch meditation



Door alle vierkantjes zou ik bijna vergeten dat ik ook aan meditatief borduren begonnen was.
Ik gebruik hiervoor een stapeltje meubelstofstaaltjes.
Het gaat een boekje worden.
Voor de eerste pagina heb ik onregelmatige steekjes geoefend.
Dat is best lastig voor een Pietje precies.
Halfverwege voelde het zo gedwongen, dat het gewoon bevrijdend werkte om er één rand regelmatige op te zetten.
Ik weet nog niet of ie af is.
Wellicht komt er nog een keer wat bij.


De vierkantjes zijn verschrikkelijk verslavend.
Dat hoor ik ook op de pin loom support group.
Dus ik ben gelukkig niet de enige die hier een beetje in doorslaat.
Elke keer als ik m'n hobbykamer binnenstap zie ik weer ergens een bolletje en dan "moet" ik weer.


Al jaren heb ik een zwak voor verloopgarens en laat dat nou net heel erg leuk zijn om mee te weven.


Inmiddels heb ik al een halve schoenendoos vol.
Het kleinste maat IKEA gripzakje is zeer geschikt om ze motvrij en overzichtelijk op te slaan, tot ik weet wat ik er van ga maken.


Zo zag ik leuke speelkubussen, dat lijkt me wel wat, maar hoe snij of knip je mooie regelmatige kubussen uit schuimrubber?



2 opmerkingen:

  1. Heel rustgevend het borduren. De vierkantjes zijn prachtig , een bestemming komt nog wel! Schuimrubber kubussen heb ik jaren geleden laten zagen bij een bedrijf dat allerlei dingen van schuimrubber maakte zoals kussens ,matrassen enz. Maar dat was in Helmond!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zo'n schuimrubberhuis had je langgeleden in Haarlem ook.
      Maar ik heb dit schuimrubber nog liggen, dus wil het zelf zien te doen.

      Verwijderen