Als je dit leest ben ik allang weer thuis.
Kleine Belties, Vrijdag 5 juni 2026
Tijd voor een extra haarwasbeurt.
Na al dat zwemmen voelde m'n haar als touw.
Toen ik in m'n geboortehemdje de kamer in liep om de shampoo te pakken realiseerde ik me te laat dat de gordijnen open waren en ik dus in vol ornaat zichtbaar was.
Gelukkig was er zo vroeg op de ochtend niemand op. ๐๐๐
Maar dat moment dat je het je realiseert ........๐ซฃ
Vervolgens wilde ik ontbijt gaan maken en bedenk me net op tijd dat er gezamelijk ontbijt is.
Dus eerst maar weer een was in de machine gegooid.
Pakte een schoon shirt uit de koffer.
Dat zat helemaal vol tandpasta.
Hoe ik dat met inpakken over het hoofd gezien heb snap ik niet.
Dus dat kon gelijk mee gewassen.
Dit chalet heeft maar 1 stop dus ik mag niet twee dingen tegelijk aan zetten.
Eigenlijk best primitief voor het duurste vakantiehuisje dat ik ooit gehuurd heb.
Het gezamelijk ontbijt was eenvoudig, maar weer erg gezellig.
Er was brood, kaas, ham, jam, hagelslag en krentenbrood.
En fruit en voor iedereen een toetje.
Ik vergat m'n bord te fotograferen, dus jullie moeten het met m'n beschuitje doen.
Ik merkte donderdag al dat ik knap vermoeid begon te raken, dus ik koos voor een dagje rust.
Niet zwemmen, geen Crea, en niet naar de kringloop waar ik dinsdag voor een dichte deur stond.
Maar een beetje opruimen, bankhangen, BBC.nl kijken en wat weven.
Om vijf uur was er weer gezamelijk eten.
Ik zat naast een leuke jonge vrouw, die de vriend die ik de dag daarop wilde bezoeken ook kende.
's Avonds was er een optreden van een klassiek amateur trio op keyboard, harp en panfluit.
Een vader met twee dochters.
Ik vind het altijd lastig om te zeggen als ik iets niet zo geweldig vond.
Ik miste ook uitstraling.
Als ik zing dan geniet ik.
En dat zag ik bij hen niet.
Pas bij het eindapplaus zag ik glimlachjes op de gezichten komen.
Wordt vervolgd.





Vakantie is leuk, maar kan ook intensief zijn. Goed dat je een rustigere dag hebt ingepland om even tot rust te komen.
BeantwoordenVerwijderenJa precies.
VerwijderenIk ga normaal alleen op vakantie en bepaal dan m'n eigen tempo.
Doe nooit zo heel veel dan.
Maar als alles leuk en gezellig is dan moet je oppassen dat je je gezondheidsgrenzen in de gaten houdt.
Daarom ga ik ook niet met georganiseerde reizen mee waar je 24/7 tussen de mensen zit.
De formule van de 55+ weken is zo, dat je je eigen programma vast kunt stellen en de voordelen hebt van een eigen plekje om je terug te trekken.
Dat deed ik sowieso tussen de activiteiten door.
Je maakt je vakantie juist zo fijn door ook op jezelf te letten en alles goed te doceren, maar dat is soms best heel moeilijk.
BeantwoordenVerwijderenOver de Belties heb ik vaak gehoord, maar ben er nooit geweest.
Ik kan het je aanbevelen.
Verwijderen(En er zijn heel veel kringlopen in de buurt)
Ik vind het wel een bijzondere combi met de harp en panfluit er bij.
BeantwoordenVerwijderenPanfluit is een solistisch instrument denk ik.
VerwijderenHarp kan dat ook zijn, maar kan ook ondersteunend fungeren.
Het werd dus wel verdeeld.
Bij het ene stuk had de panfluit het voortouw.
En bij het andere stuk was de fluit stil en kreeg de harp de hoofdrol.
Ook speelde de toetsenist wel eens alleen.
Panfluit en harp hoorde ik niet eerder panfluit en orgel wel en dat was heel mooi.
BeantwoordenVerwijderenMooie vakantie
Ik ook niet, maar alles kan.
Verwijderen