donderdag 21 januari 2016

Proefjesboekje


Toen ik in september een paar daagjes naar Borger ging nam ik een lapje groene borduurstof en witte splitzijde mee.
Ik begon daar aan dit boekje.
Patroontjes viste ik van Pinterest en voegde ze op mijn eigen manier bij elkaar tot paginas.
Maar thuis gekomen bleef het lang liggen.
Af en toe kwam er weer een bladzijde klaar, maar pas afgelopen week ben ik hard aan het werk gegaan om het af te maken.
Hieronder zie je het eindresultaat.










De kaft is gemaakt van twee meubelstofstalen.
Daar zat aan de achterkant langs de randen al stevig papier geplakt.
Dat heb ik laten zitten.
Het zorgt ervoor dat de kaft  mooi in model blijft.
Ik heb eerst het gele lapje aan de rug vastgenaaid en de bloemen op het blauwe lapje genaaid.
Daarna heb ik de blauwe en de gele samen omgefestoneerd.

Vanavond lig ik weer eens te laat in mijn bed, maar na maanden van worstelen ben ik blij dat er nu toch wat uit mijn handen gekomen is en ik ben gewoon ook gelukkig met het eindresultaat.
Alle fotos van het proces kun je zien op Flickr

------------------------

Speciaal voor Mrs H te B een fototje van het kussen dat ik een eeuwigheid geleden maakte toen ik met een enorm overschot aan kleine restjes borduurwol zat.



10 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee. Dat verdient navolging. Ik ga het zeker zelf ook doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doen!
      Ik zag op Pinterest zoveel leuke boekjes dat ik zelf ook eens wat wilde proberen.
      Ga er vast binnenkort nog een maken.
      Maar dan niet met kruissteekjes.

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. En ik ben even nieuwsgierig: wat ligt er onder je boekje? Is dat een deken? Gehaakt, gebreid? Ik vind de kleuren helemaal geweldig!

      Verwijderen
    2. Dat is een kussen dat ik jaren geleden geborduurd heb

      Verwijderen
    3. Heb er even een fototje van gemaakt voor je

      Verwijderen
  3. Prachtig! Je hebt er veel werk aan gehad, maar het resultaat is er dan ook naar!Je brengt me meteen op een idee, want hier liggen nog een aantal linnen lapjes met borduursteken die ik eens maakte.
    Dus mijn dank!

    BeantwoordenVerwijderen