maandag 15 april 2024

Een beetje van Sue en steeds meer van mij

Lolo en ik waren een weekje weg.
Het driedelige verslag daarvan komt de komende dagen op mijn blog.

Vakantie is een ideaal moment om iets nieuws te proberen en blokkades te doorbreken.
Op pinterest zie ik al jaren de cirkels van Sue Spargo langs komen.
Ze zijn zo leuk.
Mooi moment om ook een heel oud concept van tig jaar geleden uit de kast te halen: project 75.
Ik heb nog maar 13 jaar om het af te maken 😉.
Dus ging er een tasje vol materiaal mee.



Dag 1:
Was de dag van aankomst en deed ik nog niets.

Dag 2:
De eerste stap was technisch.
Dat is niet zo'n uitdaging.
Eerst tekende ik op de achterkant van de stof een vlakverdeling.
25 vakjes van 5x5cm
Daarna reeg ik de lijnen met een afstekende kleur.


Daarna knipte ik 25 rondjes in verschillende kleuren uit restjes vilt.
Voor de eerste rondjes gebruikte ik een mal die ik nog heb uit de tijd dat ik technisch tekenaar was.
Maar tekenen op vilt ging niet fijn met kleermakerskrijtpotlood of quiltmarker.
Dus na een paar rondjes gebruikte ik het eerste rondje als mal om de rest van de rondjes langs uit te knippen.



Dag 3: Na uitgebreid bestuderen van de rondjes die ik op pinterest verzameld heb, maakte ik mijn eerste rondje "op z'n Marliens".



Dag 4: Rondje 2 tm 4


Tip:
Past je naald niet door het kraaltje?
Gebruik dan een Willemientje om de draad er door te trekken.



Dag 5: Rondje 5 


Dag 6: Rondje 6
Iets uitgeprobeerd dat ik op pinterest zag.
Het is net een spinnenweb waarvan de draden tegen elkaar geschoven zijn.


Dag 7: rondje 7 tm 10
Bij sommige rondjes weet ik gelijk wat ik er mee zal doen, bij anderen wil het niet zo vlot.


Dag 8: tijd om weer naar huis te gaan.

Nog 15 rondjes te gaan.



12 opmerkingen:

  1. Wat is dit leuk!! Sue Spargo kende ik niet, nu wel 😍 wat ik ook niet wist, was dat dat draaddoorhalertje een naam heeft.
    Weer wat geleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op het originele draaddoorhalertje staat een afbeelding van koningin Wilhelmina, vandaar de bijnaam willemientje

      Verwijderen
  2. Geen idee hoe die draaddoorhaler heette, dus weer iets wijzer geworden. Slim idee trouwens. Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier moet je mee doorgaan hoor; zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nooit gehoord van Sue Spargo, maar wat je hebt gemaakt tot nu toe ziet er leuk uit. Heb je nog wel wat meegekregen van je vakantie-omgeving (lol)? Waar waren jullie op vakantie?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is dit leuk! Ik had ook nog nooit gehoord van Sue Spargo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op pinterest vind je honderden fotos.
      Maar uiteindelijk doe ik het toch op mijn eigen manier.

      Verwijderen
  6. Wat een leuk werk zeg. Enig met al die verschillende kleurtjes en garen.

    BeantwoordenVerwijderen