donderdag 25 juni 2026

Op vakantie deel 13

Als je dit leest ben ik al heel lang weer thuis.


Kleine Belties, Woensdag 10 juni 2026



Deze morgen was ik erg vroeg wakker.
Er waren geen verduisteringsgordijnen, dus inslapen lukte niet meer.
Dan maar de paaseieren afmaken.


Ik had de dag ervoor een voor mij storende fout gemaakt bij een ei.
Het paars liep te ver door.
Niet mooi.
Wilde toch proberen of ik het op kon lossen.
En na tien lagen groen erover zag het er een stuk beter uit.
Dat kan dus met deze stiften.


Na het zwemmen was er weer Crea.
Dit keer gingen we aan de slag met inkt en droogbloemen op een canvasdoek.


Dit was het mooie voorbeeld.


En dit is het resultaat op z'n Marliens.
Ik liet me inspireren door het rare weer in deze weken.
En mijn uitdaging was om nu eens kleuren te gebruiken die ik normaal niet gauw zou kiezen.
Grappige was dat ik ook precies vond wat er nodig was.
Ik begon nl met de achtergrond zonder de strobloemen gezien te hebben.
En toen vond ik tussen alle bonte vlinders die er lagen ook precies die ene vlinder die in het kleurengamma pastte.
Het medaillonnetje kwam nog onder uit een kratje en met een gestrikt lintje erbij krijgt het opeens iets nostalgisch
Ik vond dit echt een leuke opdracht waar ik meer van mezelf in kon leggen.
En ik ben dan ook erg blij met het eindresultaat.

Tussen de buien door nog even naar die Grenze en Xenos gefietst voor een paar laatste boodschappen.
Wij hebben die winkels niet.
Aldaar mijn jurk overgenomen van Eef, die daar in de buurt moest zijn.
Dan hoefde hij niet om te fietsen voor me en kon ie voor de volgende bui thuis zijn.


's Avonds kwamen de Sentimenties zingen.
Dat werd erg gezellig.
Ze zingen nederlandstalige liedjes uit de oude doos.
En je mocht meezingen.
Er zaten ook liedjes bij die Anne met de Sjompies zong.
Dan zit je opeens weer even terug in de tijd.
Ik zag hem bij wijze van spreken achter in het koor staan meezingen.




Wordt vervolgt

woensdag 24 juni 2026

Op vakantie deel 12

Als je dit leest ben ik allaaaaaaaaang weer thuis.

Kleine Belties, 9 juni 2026

Ik sliep die nacht voor het eerst in tijden 7,5 uur aan één stuk en daar was ik erg blij mee.
 
Ik deed nog een was in de machine.
Dat scheelde me na thuiskomst weer tijd 
En natuurlijk ging ik weer zwemmen nu ik de kans nog had.


Direct daarna was er Crea.
Iets super simpels, maar heerlijk zen.
We konden uit allerlei houten setjes kiezen om in te kleuren.
Ik koos voor paaseieren.
Die werden gekleurd met acrylverfstiften.
Ik heb mezelf ook maar op een pakje stiften getrakteerd.
Ze zijn weer net anders dan de sharpies.
Die zijn hoogglans en op inktbasis
Deze zijn matter.
Dus leuke aanwinst.

Jaja, ik voelde me na een goede nacht eindelijk een beetje fitter.
Dus ik dacht vanmiddag: ik fiets even naar "Je Eigen Kraam".
Is maar 2,1 km.
Maar ze zijn ze druk bezig met het afbreken van oude flats, dus opstopping.
Verderop was de weg ook opgebroken.
En in de wijk waren nog meer afsluitingen en omleidingen.
Navigatie wist het ook niet meer.
Na vele keren doodgelopen te zijn zei de navigatie: "uw bestemming is links.
Niet dus, was rechts".
En ze waren twee weken op vakantie.
Stond niet online.
Vond het vooral sneu voor twee vriendelijke mannen uit Almelo, die ook voor niets helemaal afgereisd waren.
De terugweg lukte sneller gelukkig.


Ik besloot de kaarten van de vorige dag af te maken.


En nog een paar paaseieren in te kleuren.


En toen was het alweer bijna tijd voor het schnitzelbuffet.
Dat uiteindelijk later begon omdat de bus met mensen die een dagje uit waren vertraging had.


Er was weer een heerlijk toetje.
Geen idee wat een was.
Maar lekker was het.


Tussentijds nog even naar huis en om half negen begon de bingo.
Ik zat met twee vrouwen aan tafel.
En laten we nu alle drie wat winnen.
De eerste won een Dove pakket.
De tweede is gek op kaas en won een heerlijk kaaspakket.
En ik ben van de blauwe knoop en won een advocaatpakket.🤪




Wordt vervolgd.

dinsdag 23 juni 2026

Op vakantie deel 11

 Als je dit leest ben ik al heel lang weer thuis.


Kleine Belties, Maandag 8 juni 2026

Net als vorige week kwam Gersom Klok weer les geven.
Er waren een stuk minder mensen, dat vond ik wel sneu.
Maar degenen die er waren werden flink aan het werk gezet.
Bijna alles kon ik mee doen.
Ik had alleen wat moeite met mijn evenwicht en in de naweeën van het vitamine D gebrek kunnen mijn armen niet goed omhoog.
Maar ik heb mijn "vrouwtje" gestaan, dus trots op mezelf.
Ik zag hem kijken toen ik schijnbaar moeiteloos 15 keer staan - zitten op de stoel meedeed en daarbovenop nog vijf keer in de lucht.
Hahaha, dat moest ik 's middags wel bezuren, maar het is me wel gelukt.


Er voor en erna maakte ik nog even de kaarten van vorige week af, voor zover dat ging.
Bij de roze en de groene moet ik thuis nog wat bij verzinnen.
Die met de vogeltjes moesten eigenlijk overdwars, maar de achtergrond was niet overdwars.
In mijn ogen dan.
Dus zette ik alles rechtop.
Ook leuk toch?


Eind van de morgen ging ik opnieuw op pad naar 't Keerpunt.
Ik kocht er het eea aan hobbyspul, want dat heb ik nog helemaal niet 😇😇😇.
En een klein kommetje van hetzelfde dure merk dat ik laatst op de kop tikte.



In de plastic zak zaten heel veel vilten wolkjes. 
Ik zie ze al zweven in blikjes.



's Middags was er bij de Crea weer kaarten maken.
Dit keer hadden we keus uit diverse achtergrondsetjes en een bak met stempelafdrukjes.
Ik maak eerst die wat kale kaart van vorige week af met een vlinder en een rondje met gefeliciteerd.
Daarna koos ik nog drie achtergrond setjes en bloemen.
Die kleurde ik eerst allemaal in, maar toen ik net aan het knippen was was de tijd om.

Het leuke vind ik dat ik nu ook beter weet hoe ik wat met stempels kan doen.
Daar heb ik nog heel wat van liggen uit de tijd dat ik ATC maakte.
En dat kan ik ook in blikjes en doosjes toepassen.



Wordt vervolgd.

maandag 22 juni 2026

Op vakantie deel 10

 Als je dit leest ben ik allang weer thuis.


Kleine Belties, Zondag 7 juni 2026


Ik maakte er een rustig dagje van.
Uitslapen, ontbijten, lekker in m'n ochtendjurk rondhangen.

En met een leeg luciferdoosje en spaarzaam aanwezige middelen zette ik toch weer een doosje in elkaar.
Het blogje daarvan hebben jullie al gezien.


Ik bakte wentelteefjes van krentenwegge.
Die waren zo groot dat ik twee spanen nodig had om ze te keren.
Maar lekker waren ze. 🤩
Op de fotos zien ze er veel donkerder uit dan in het echt.
Ze waren heus niet verbrand hoor.


's Middags kreeg ik een appje van Eef, dat ik zaterdag een jurk daar had laten liggen.
Die had ik als reserve meegenomen voor het geval ik na de fietstocht erg bezweet of nat zou zijn.
Was blijkbaar uit m'n tas gevallen.
Gelukkig zou hij nog in de buurt komen die week en hem af kunnen geven.




Wordt vervolgd.

zondag 21 juni 2026

Op vakantie deel 9

 Als je dit leest ben ik allang weer thuis.



Kleine Belties, Zaterdag 6 juni 2026

In het weekend is er geen programma.

De dag begon weer met zwemmen.
En daarna keek ik regelmatig op buienradar.
Ik had namelijk het plan opgevat om Eef, over wie ik hier wel vaker schreef, op te zoeken.


De heenweg nam ik de kortste route van 11km.
Die bleek grootdeels over een fietspad door het bos te gaan.
Dat vind ik nog steeds een beetje eng.
Niet vanwege het bos.
Dat was prachtig.
Maar altijd bang dat m'n fiets weer eens strandt.
Dan is het moeilijk om bij me te komen op een smal fietspad in een bos.


Ik was er bijna toen de navigatie het opgaf.
Dus reed ik prompt verkeerd.
Na ongeveer 1km drong het tot me door dat er iets niet klopte, dus keerde ik om, zette de navigatie weer aan en toen was ik toch al gauw bij Eef, die in de verte al stond te zwaaien. (Onderste foto)



Na een paar uurtjes bijgekletst en werk bewonderd te hebben toog ik via een andere route weer naar huis.
Dat viel tegen.
Van de 12 km heb ik er zeker 7 met straffe tegenwind gereden.
Totaal zo'n 25km op de teller.
Eigenlijk nog echt te veel voor me.
Ik was compleet afgepeigerd, maar ook trots, omdat het me gelukt was.
En blij dat ik eindelijk Eef weer eens gezien heb.




Wordt vervolgd.


zaterdag 20 juni 2026

Op vakantie deel 8


Als je dit leest ben ik allang  weer thuis.


Kleine Belties, Vrijdag 5 juni 2026

Tijd voor een extra haarwasbeurt.
Na al dat zwemmen voelde m'n haar als touw.
Toen ik in m'n geboortehemdje de kamer in liep om de shampoo te pakken realiseerde ik me te laat dat de gordijnen open waren en ik dus in vol ornaat zichtbaar was. 
Gelukkig was er zo vroeg op de ochtend niemand op. 😂😂😂
Maar dat moment dat je het je realiseert ........🫣


Vervolgens wilde ik ontbijt gaan maken en bedenk me net op tijd dat er gezamelijk ontbijt is.  
Dus eerst maar weer een was in de machine gegooid.
Pakte een schoon shirt uit de koffer.
Dat zat helemaal vol tandpasta.
Hoe ik dat met inpakken over het hoofd gezien heb snap ik niet.
Dus dat kon gelijk mee gewassen.
Dit chalet heeft maar 1 stop dus ik mag niet twee dingen tegelijk aan zetten.
Eigenlijk best primitief voor het duurste vakantiehuisje dat ik ooit gehuurd heb.


Het gezamelijk ontbijt was eenvoudig, maar weer erg gezellig.
Er was brood, kaas, ham, jam, hagelslag en krentenbrood.
En fruit en voor iedereen een toetje.
Ik vergat m'n bord te fotograferen, dus jullie moeten het met m'n beschuitje doen.


Ik merkte donderdag al dat ik knap vermoeid begon te raken, dus ik koos voor een dagje rust.
Niet zwemmen, geen Crea, en niet naar de kringloop waar ik dinsdag voor een dichte deur stond.
Maar een beetje opruimen, bankhangen, BBC.nl kijken en wat weven.


Om vijf uur was er weer gezamelijk eten.


Ik zat naast een leuke jonge vrouw, die de vriend die ik de dag daarop wilde bezoeken ook kende.

's Avonds was er een optreden van een klassiek amateur trio op keyboard, harp en panfluit.
Een vader met twee dochters.
Ik vind het altijd lastig om te zeggen als ik iets niet zo geweldig vond.
Ik miste ook uitstraling.
Als ik zing dan geniet ik.
En dat zag ik bij hen niet.
Pas bij het eindapplaus zag ik glimlachjes op de gezichten komen.








Wordt vervolgd.



vrijdag 19 juni 2026

Op vakantie deel 7


Als je dit leest ben ik al weer een week thuis.

Gisteren dus een dagje vakantieverslag opgeschoven, vanwege de ganzen.
En na het vreselijke bericht over Kees, had ik ook even geen zin om hele vrolijke verhalen te brengen.






Kleine Belties, Donderdag 4 juni 2026


In de vroege ochtend een was in de machine gedaan.
Duurde even voor ik hem op gang kreeg, want er zat geen gebruiksaanwijzing bij.

Dan na het  ontbijt weer  zwemmen.
Het ging niet erg vlot.
De spieren wilden niet.
Misschien toch wat te veel hooi op m'n vork genomen deze week.
Ik deed niet aan alles mee, maar het was toch best veel, maar zo gezellig.



Weer terug bleek m'n was al klaar.
Ik durfde hem met het te verwachten weer natuurlijk niet buiten op te hangen.

Ondertussen kreeg ik bericht dat mijn nieuwe accu en slot met de verkeerde monteur zijn meegegeven.
Ze konden me pas over twee weken opnieuw inplannen.
Daar krijg je toch wat van.😡

Toen puinruimen, want ik had de keuken na het bakken gelaten zoals ie was.


's Middags was er weer crea.
Met servetten.
Dit had ik nog nooit gedaan.
Het plankje was al gemaakt en wit geschilderd.
Wij mochten een servet uitkiezen en knippen en plakken met modge podge en aflakken.
En de thermometer erop schroeven.
Het is niet moeilijk, maar met het servet dat ik uitgekozen had heb ik wel een heel fraai eindresultaat.
En om me heen zag ik ook allemaal mooie dingen, veel vogeltjes en eekhoorns.


Ook vandaag weer flinke buien en veel onweer.

Wordt vervolgd.