Als je dit leest ben ik al heel lang weer thuis.
Kleine Belties, Woensdag 10 juni 2026
Deze morgen was ik erg vroeg wakker.
Er waren geen verduisteringsgordijnen, dus inslapen lukte niet meer.
Dan maar de paaseieren afmaken.
Ik had de dag ervoor een voor mij storende fout gemaakt bij een ei.
Het paars liep te ver door.
Niet mooi.
Wilde toch proberen of ik het op kon lossen.
En na tien lagen groen erover zag het er een stuk beter uit.
Dat kan dus met deze stiften.
Na het zwemmen was er weer Crea.
Dit keer gingen we aan de slag met inkt en droogbloemen op een canvasdoek.
Dit was het mooie voorbeeld.
En dit is het resultaat op z'n Marliens.
Ik liet me inspireren door het rare weer in deze weken.
En mijn uitdaging was om nu eens kleuren te gebruiken die ik normaal niet gauw zou kiezen.
Grappige was dat ik ook precies vond wat er nodig was.
Ik begon nl met de achtergrond zonder de strobloemen gezien te hebben.
En toen vond ik tussen alle bonte vlinders die er lagen ook precies die ene vlinder die in het kleurengamma pastte.
Het medaillonnetje kwam nog onder uit een kratje en met een gestrikt lintje erbij krijgt het opeens iets nostalgisch
Ik vond dit echt een leuke opdracht waar ik meer van mezelf in kon leggen.
En ik ben dan ook erg blij met het eindresultaat.
Tussen de buien door nog even naar die Grenze en Xenos gefietst voor een paar laatste boodschappen.
Wij hebben die winkels niet.
Aldaar mijn jurk overgenomen van Eef, die daar in de buurt moest zijn.
Dan hoefde hij niet om te fietsen voor me en kon ie voor de volgende bui thuis zijn.
's Avonds kwamen de Sentimenties zingen.
Dat werd erg gezellig.
Ze zingen nederlandstalige liedjes uit de oude doos.
En je mocht meezingen.
Er zaten ook liedjes bij die Anne met de Sjompies zong.
Dan zit je opeens weer even terug in de tijd.
Ik zag hem bij wijze van spreken achter in het koor staan meezingen.
Wordt vervolgt


























