zaterdag 6 april 2024

Lolo journaal

 



Ik heb een heel wonderlijk katje in huis.
Eentje die enthousiast overeind veert als ik het doosje pillen pak.
Braaf toekijkt, als ik het pilletje in de pillenschieter schuif.
Het niet zo leuk vind als ik haar koppie pak en omhoog draai.
Maar snel haar mond wijd open zet zodat ik het pilletje er in kan schieten.
Schiet ik scheef en komt ie naast haar tong, dan gaat ze er niet vandoor, maar werkt het pilletje naar buiten zodat ik het kan pakken.
En vervolgens kijkt ze vriendelijk toe hoe ik het pilletje opnieuw in de pillenschieter plaats.
De tweede keer gaat het goed.
Schiet, slik, weg, knuffel.
Vergeet ik haar een pilletje te geven dan komt ze bij me zitten en kijkt me  met een doordringende blik aan.
Ik heb nog nooit een kat gehad die enthousiast werd van pillen slikken.
Maar blijkbaar heeft ze door dat het goed voor haar is.


7 opmerkingen:

  1. Onze vorige hond had ook pillen voor haar artrose en andere kwalen. In het begin als 3 dagen kuur maar later steeds vaker tot elke dag een halve, kwam ze ook zelf om en at het net smaak op. Als ze last had zag je haar na een uurtje opknappen, dus ja waarschijnlijk begreep ze het ook

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lolo krijgt ze 2x per dag voor de rest van haar leven, dus ik ben echt heel blij dat ze het snapt.

      Verwijderen
  2. Wat kun je toch genieten van je katje hè.. En ze is gewoon slim! Dieren begrijpen vaak meer dan je denkt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er een tijdje geleden achter gekomen dat Lolo domkop betekent in het Italiaans en Papiaments.
      Ze doet haar naam geen eer aan.

      Verwijderen
  3. Misschien is de smaak van de pillen veranderd? Ik kreeg laatst voor onze poes een drankje (druppels) wat ze heerlijk vond!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee
      Ze heeft na haar eerste jaar nooit meer pillen gehad.
      Het pilletje gaat direct haar keel in, dus weinig kans om iets te proeven.

      Verwijderen
  4. Heerlijk beestje met haar mooie sokjes-in-de-melk!

    BeantwoordenVerwijderen