donderdag 25 april 2024

Goed Lolo nieuws



 Vandaag zijn we voor controle bij de dierenarts geweest.
En het gaat weer hartstikke goed met m'n ouwe dametje.
Ze was een stuk feller bij het bloed afnemen.
Wat een goed teken is.
Haar bloedwaarden zijn keurig gedaald.
Ik had de afgelopen weken al gemerkt dat ze niet meer zo extreem dronk en plaste.
Ze is ruim een ons aangekomen, daar mag nog wel ietsje bij, maar niet te veel, dus we gaan senioren voer bestellen.
Over een paar weken kan ze naar een lichter pilletje.

Ik kreeg een uitgebreid compliment over hoe goed ik haar kan lezen.
En daarom hoeft ze ook niet elke drie maanden op controle, maar kan het meegenomen worden met de jaarlijkse APK.
Er is genoeg vertrouwen in me dat ik het zal merken als er tussentijds iets veranderd.
Daar ben ik toch wel een beetje trots op.
Bij mijn vorige DA praktijk hadden ze altijd kritiek.

Als ik nu ook nog een oplossing kan vind tegen het gekrijs waarmee ik elke ochtend wakker wordt.
En dat aanhoud tot ik naar beneden gestrompeld ben en de achterdeur open zet.
Dan is ze gelijk stil en binnen 5 minuten ligt ze dan weer binnen te slapen.
Het is de leeftijd zeggen ze.
Maar ik kan haar dan wel achter het behang plakken, want ze kan het echt wel een uur of langer volhouden.
Met toegeven maak je het nog erger.
Dus ik doe dapper elke morgen gewoon mijn ding.
En terug schreeuwen helpt ook niet.

13 opmerkingen:

  1. Fijn dat ze zo opgeknapt is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Weet je zeker dat het niet mag? Mocht in ons huurhuis wel namelijk. Enneh, terugschreeuwen helpt niet, misschien eens terug miauwen? Nee, zonder gekheid, fijn dat het zo goed met haar gaat, en fijn dat je haar zo goed kunt lezen!

      Verwijderen
    2. Ik ben nu aan het oefenen in Zen blijven.
      Rustig op vriendelijke toon tegen haar blijven praten.

      Verwijderen
  3. Tja gelukkig maar dat Lolo weer APK goedgekeurd is! En ja... met de leeftijd komen er wat gebreken en ook inderdaad soms bijzondere dingen... moet je maar voor lief nemen... Trouwens... als je ergens een goed passende 2e hands deur kan vinden die gewoon jouw eigendom kan worden en je zet daar een kattenluikje in, dan kan die deur dienst doen zo lang jij daar woont. En wel de originele deur bewaren natuurlijk, die er weer in kan als je daar mocht vertrekken...
    Ik had dat vroeger ook. Het allerbeste, voor Lolo en voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kom.jij hem er dan ff inhangen?

      Overigens betwijfel ik of Lolo nog in staat is om zo'n luikje te snappen.
      Ze heeft dat nooit gehad.

      Verwijderen
  4. Ik woon in een straat waar het s'nachts een verzamelpunt
    is van katten. Af en toe wordt ik wakker als ze ruzie hebben.
    Tjonge, wat een geluid kunnen ze met elkaar produceren. Dan heb ik echt geen vriendelijke wens voor die gillende roversbende...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties

    1. Mijn katten hebben nooit snachts naar buiten gemogen.
      Ook niet als ik niet thuis was.
      Ik floot ze dan op tijd en dan kwamen ze naar binnen.

      Verwijderen
  5. Wat fijn dat het zo goed gaat met Lolo...
    En natuurlijk weet je intuïtief goed hoe je de poes kunt 'lezen' aan het gedrag als je een aantal jaren een poes hebt.
    Sommige mensen moet je gewoon laten praten en vertrouwen op je eigen intuïtie!
    Voor dat gekrijs weet ik geen oplossing, behalve een kattenluik. Maar als ze binnen een kattenbak heeft, dan hoeft ze dus eigenlijk niet naar buiten. Het zijn ook echte gewoontedieren, dus het zal moeilijk zijn om af te leren...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een fijn nieuws. Superfijn dat ze is zo goed is opgeknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed nieuws !lekker genieten nu van lolo

    BeantwoordenVerwijderen