zaterdag 5 juli 2014

Van heel veel kleur en "a room with a view" en nog zo het e.e.a.

Af en toe komt het op als poepen, dan moet ik even weg en zit ik twee hele dagen achter de computer te zoeken en te aarzelen om de juiste (betaalbare) plek te vinden.
Dit keer zocht ik via de kust (veel te duur) en ergens in Limburg (naast een bouwplaats) en kwam uiteindelijk in Borger in Drenthe terecht.
En daar heb ik geen spijt van.

Wie verwacht er nu zo'n prachtig uitzicht bij een last minute aanbieding?
De huisjes links en rechts van me stonden leeg, achter me uitzicht op de velden.
Ik genoot van alle voordelen van een vakantiepark zonder de nadelen van een park.
Rust, ruimte, aanspraak als ik wilde, stilte als ik wilde.
Het uitzicht was zelfs prachtig als het stortregende.
Wat het gelukkig alleen maar dinsdagochtend deed.
De plaatselijke weekmarkt die ik op dat moment had willen bezoeken heb ik dus maar overgeslagen.

's Middags was het al weer droog.
Borger heeft de luxe van meerdere hobbywinkels.
En niet zomaar winkels.
Villa van streek is niet alleen eetgelegenheid maar verkoopt ook allerhande streekproducten waaronder wol.
Bij de Pottekijker heb ik wel een uur staan praten met de eigenaresse en verloor ik mijn hart aan prachtige (loeidure) garens.
En aan de overkant bij de Stofmeid verloor ik mijn hart nog harder aan de prachtige stoffen.

(De schoenen kocht ik net voor mijn vakantie bij de Lidl omdat de laatste maanden opeens al mijn schoenen het begeven en ik toch ergens op lopen moet. Ze hadden maar 1 paar liggen die bepaald niet onopvallend zijn, maar ze lopen zalig)

Wat een prachtige kleuren he? Ik durf er eigenlijk niets van te maken, bang dat ik de schoonheid verpest.

Woensdag ben ik na het boodschapjes doen in slaap gevallen op de bank, dus dat werd een rustig dagje.

Donderdag ben ik naar Drouwen gefietst, een prachtig tochtje door de landerijen dat eindigde bij Versteend Leven waar een keur aan fossielen en mineralen te zien en te koop is.

Zittend op mijn veranda heb ik veel gelezen in deel vijf van de Stam van de holenbeer.
De eerste vier delen las ik een jaar of 20 geleden al.
Deel vijf vond ik vorige week voor 1 euro op de plaatselijke boekenmarkt.
Het is dikker dan alle vier vorige delen samen dus ik ben voorlopig nog wel zoet.

Ik heb wat getangeld en mij saaie gele inmiddels minstens 8 jaar oude trui opgevrolijkt met haakwerk.
(zie voor patroontje cirkels: http://www.moodkids.nl/diy/2011/08/29/diy-haak-je-rond )

En toen was de week al weer om en moest ik de lange tocht naar huis aanvaarden.
5,5 uur in bus en trein, waarvan het laatste stuk zonder airconditioning.
Na het begroeten van mijn katten ben ik direct onder de douche gestapt.

Borger is een prachtig dorp, aan de ene kant modern en dan opeens als je de hoek omgaat waan je je een eeuw terug in tijd tussen boerderijen uit de tijd van Bartje om vervolgens uit te komen bij de hunebedden van het Trechtervolk.
Helaas heb ik van de idillische straatjes geen fotos meer kunnen nemen omdat het ging regenen.
En de hunebedden heb ik deze keer niet bezocht.

alle fotos van mijn vakantie vind je hier

en hier vind je nog enkele fotos die ik 4 jaar geleden maakte

2 opmerkingen:

  1. Ha, welkom terug! het klinkt als een hele leuke vakantie, en wat je gaat maken van je nieuwe garens en stoffen, past in ieder geval heel goed bij je schoenen en je gele trui ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja toeval hoor, of misschien ook niet ;-)
      ik had toen ik de stofjes kocht niet eens door dat het dezelfde kleuren waren als het garen dat ik net gekocht had.

      Borger is prachtig, maar het is wel erg ver reizen.

      Verwijderen