zondag 8 oktober 2017

Zo het één en ander


Het vakje van deze week heb ik nogal wat aan veranderd, zo pasten de sneeuwsterren beter in mijn wat kleiner formaat.
Ook wilde ik twee tinten aanhouden, zoals in alle vakjes.

De boorden van mn winterjas waren helemaal doorgesleten aan de binnenkant.
Ook het onderste elastiek was vergaan.


Ik heb het elastiek er uitgehaald, de boord naar binnengeslagen en er restjes band aan de binnenkant overheen genaaid.
De mouwen waren erg lang dus een cm kon ik wel missen.



Ik ben nog steeds aan het ruimen, daar komt geen eind aan.
Af en toe kom ik leuke dingen tegen.
Zo verschijnt rechts op mijn blog de laatste tijd een oud bericht over papierscheppen dat blijkbaar op Pinterest populair is.
Ik heb nog een hele stapel zelfgemaakt vouwblaadjeskarton liggen.
Dat doe je niet weg.
Maar ik heb er nog totaal geen inspiratie voor.


Op Marktplaats staat weer het één en ander te koop,.

En op facebook:

10 opmerkingen:

  1. Je vakje is weer een mooierd en wat super opgelost met je jas!! Erg leuk ziet het eruit!
    Dus nu aan het papierscheppen???

    Groetjes Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vrolijke binnenkant van de mouwen!
    Ja wat zou je met je geschepte papier kunnen doen.... kaarten maken misschien? Of dubbel gevouwen als label bij een cadeautje?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is karton en best bros, want het is alleen geperst niet verlijmd.
      Ik ben allergisch voor kaarten maken (mijn moeder maakte er 3000 per jaar) en wordt nooit uitgenodigd op verjaardagen.

      Verwijderen
  3. Kerst komt er weer aan, misschien een kerstkaartje maken....
    Leuke borduurrandjes en inderdaad een rustig geheel zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi je kruissteek patroon, past zo goed bij het linnen.
    Een idee voor je geschepte velletjes: een mini boekje met gedichtjes en wat kleine borduursteekjes? Je kunt het versterken met acyl vernis van Action.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dat klinkt spannend.
      Zou me niets verbazen als ik nog van die vernis heb staan.
      Ik heb alleen en vreselijk handschrift.

      Verwijderen
    2. als je het zelf maar kunt lezen, toch? En kaartjes bij cadeautjes - die kun je ook bij je weggeefsjaals doen, of ik doe ook wel eens een lief briefje in een weggeefboek, om zomaar ergens neer te leggen, of zo...

      Verwijderen
    3. Ik heb na die ene keer nooit meer een sjaal weggegeven.
      Het was veeeeeeeel te spannend.

      Verwijderen